Skip to main content
Servicesider

Spedition og godsbehandling

Teknisk Service hjælper med forsendelser, både ud- og hjemtagning, hvor der er særlige behov som ikke opfyldes ved almindelige standardforsendelse, f.eks:

  • Monitorering af forsendelser og sikkerhed for levering.
  • Specialtransport, såsom køl, tøris, ekstra forsigtighed, større enheder mm.
  • Hasteleveringer. 

Indleveringsfrist for kurér forsendelser 

Pakken skal være klar til afhentning i postrummet kl. 10.00, eller indleveres i Posten ved Service og Logistik senest kl. 12.00
Pakken skal være klar til afhentning i postrummet kl. 10.00, eller indleveres i Posten ved Service og Logistik senest kl. 11.00.

Vær sikker på at 8888@sdu.dk er bekendt med forsendelsen.

Kurér forsendelser

Alle kurér forsendelser ud af huset skal indberettes til Teknisk Service på 8888@sdu.dk. Teknisk Service vil være behjælpelig med at finde den bedste og billigste speditør til den specifikke opgave. 

Vejledning

Venligst følg nedenstående guide når du skal sende via kurér:

Kontakt Teknisk Service på mail via 8888@sdu.dk med følgende oplysninger:

  • Navn, adresse, e-mail og tlf.nr. på afsender.
  • Navn, adresse, e-mail og tlf.nr. på modtager.
  • Kort beskrivelse af pakkens indhold og værdi af indhold - er den med tøris, så notér venligst hvor mange kg. tøris den indeholder.
  • Betalingsoplysninger, den fulde kontostreng, anuum eller projekt.
  • Angiv placeringen af pakken/brevet til afhentning. SDU lokale og rum nr.
  • Påhæft en udskrift af e-mailkorrespondancen omkring forsendelsen på pakken/brevet, for at undgå fejl vedr. forsendelsen.

Ved bestilling af kurér forsendelser til udlandet send da en mail til 8888@sdu.dk med samme oplysninger som ved indenrigsforsendelser - se ovenfor.

Derudover kræver visse forsendelser til udlandet at der medfølger en "invoice". Invoice kan downloades her.  Den skal udfyldes, gemmes lokalt og derefter mailes til 8888@sdu.dk sammen med de øvrige oplysninger om forsendelsen. 

Der er krav om invoice i følgende tilfælde:

Type af forsendelse: EU Øvrige verden
Dokumenter Intet krav Intet krav
Andet Kort beskrivelse af indhold Krav om invoice
Tøris Krav om invoice Krav om invoice


Skal du hjemtage en forsendelse med f.eks. prøver eller udstyr fra udlandet, kan du kontakte Teknisk Service på 8888@sdu.dk. Teknisk Service hjælper med kundenummer til de speditører SDU har aftale med og guide omkring hjemtagelsen.

Vejledning

Bestiller du varen direkte ved en leverandør uden mulighed for selv at vælge speditøren, er det vigtigt, at du oplyser adressen, det skal sendes til som følgende eksempel, for at det ikke bliver opholdt i told.

Det er yderst vigtigt at University of Southern Denmark står som modtager – og ikke forkortelsen SDU eller et navn på en medarbejder. Eksempel:

University of Southern Denmark
Institut/afdeling
Campusvej 55
DK 5230 Odense M
Denmark
ATT. Navn på modtager

Husk også at angive SDU’s VAT# DK29283958 hvis muligt, f.eks. i adresse linje 2, da dette viser det sendes til en virksomhed.

Skulle din forsendelse/pakke blive opholdt i tolden, vil du enten:

  • Blive kontaktet af PostNord, som sender et brev. Her kan du kontakte firmaimport@postnord.com for at få din pakke frigivet. Da SDU er en virksomhed med et CVR/VAT nr. skal vi ikke betale for at få pakken frigivet, det er derfor, at det er vigtigt at pakken adresseres til University of Southern Denmark og ikke til en person/ansat.
  • Eller pakken bliver leveret på SDU af en speditør, hvor der skal betales for at pakken bliver frigivet/udleveret. Her må man betale med det samme med brugerens private kreditkort. Man kan efterfølgende afregne udgiften i zExpence.

På SDU er privat pakker ikke tilladt, det er KUN pakker der er arbejdsrelaterede der må modtages og omdeles. Alle private pakker skal sendes til den ansattes hjemmeadresse. Det er brugerens/indkøberens ansvar at sikre at pakken/forsendelsen indeholder de påkrævede tolddokumenter mm. Dvs. at afsender udfylder og vedlægger dokumenterne.

SDU er selvforsikret og må derfor ikke tegne ekstra transportforsikring på forsendelser som arrangeres af SDU.

Anden support

Teknisk Service rådgiver og vejleder også gerne i tolddokumenter, og ellers er du altid velkommen til at kontakte os på 8888@sdu.dk for spørgsmål vedr. forsendelser.

Fejlmelding eller bestilling?

kontakt da 8888@sdu.dk

Du finder Posten i kælderen under Bøgene

Sidst opdateret: 28.02.2024