Skip to main content
Servicesider

Opgaver i systemforvaltningen

Systemforvaltning handler dels om at have et godt og aktuelt overblik over et system og dets tilstand, dels om at have tydelige aftaler om, hvem der har ansvar for hvad, og hvem man skal kontakte, hvis man har udfordringer med eller spørgsmål til systemet.

Opgaverne kan inddeles i disse kategorier:

Governance

  • Udarbejde planer og strategier for systemet og dets anvendelse og udvikling
  • Etablere en organisering og mødestruktur omkring systemet

Daglig drift

  • Support
  • Fejlhåndtering
  • Brugerunderstøttelse (anvendelsessupport)

Vedligeholdelse

  • Løbende opdateringer, test og implementering
  • Brugerreview
  • Undervisning, netværk og kommunikation

Løbende forbedringer/videreudvikling

  • Iværksætte og styre mindre tilpasninger og ændringer (indenfor driftsbudgettet)
  • Iværksætte og styre videreudvikling og effektivisering af brugen af systemet
  • Iværksætte og etablere et projektgrundlag, hvis der kræves større systemændringer, som ligger ud over driftsbudgettet

Sidst opdateret: 02.05.2023