Systemændringer
- Sikre implementering af og opfølgning på de forretningsmæssige og administrative strategiske mål på tværs af SDU.
- Sikre at systemet understøtter forretningsgange og –regler.
- Sikre prioritering af funktionelle, såvel som non-funktionelle forvaltningsopgaver.
- Sikre at årshjul fremstilles, opdateres og godkendes af forretning og IT.
- Sikre at funktionalitetstilpasninger og forbedringer ligger indenfor rammerne af forretningens behov og strategi samt budget og ressourcer
- Godkende overordnet prioritering og ændringer i aftaler.
- Sikre gennemførelse af kvalitetskontrol på data i overensstemmelse med aftalte procedurer.
- Sikre at den økonomiske rammebevilling ikke overskrides.
Aftaler, sikkerhed og myndighedskrav
- Underskrive leverandøraftaler.
- Iværksætte konkurrenceudsættelse efter gældende regler.
- Sikre godkendelse og opfølgning på interne SDU serviceaftaler.
- Sikre at myndighedskrav efterleves og pligtige indberetninger ekspederes.
- Sikre evt. videre bevaringspligt.
- Sikre at IT-teknisk lovgivning (f.eks. persondataloven, international lovgivning m.v.) og informationssikkerhedspolitikken og –regler efterleves.
- Sikre at systemet klassificeres og betydningsvurderes (risikovurdering).
- Sikre at SDU’s IT-arkitekturprincipper efterleves.
Koordinering og samarbejde
- Sikre at integrationer aftales og godkendes af systemejerne på de systemer der integreres til.
- Procesejer for udvalgte processer på tværs af systemer, hvor systemet indgår som primær IT-understøttelse.
-
Sparringspartner til opgaver, der er uddelegeret til den operationelle systemejer.
- Eskaleringspunkt for Operationel systemejer i vanskelige sager.