Når du får et opkald, får du en meddelelse, der giver dig mulighed for at acceptere eller afvise opkaldet.
- Vælg Acceptér med lyd ved at klikke på det blå telefonrør
- Vælg Acceptér med video ved at klikke på knappen med det lille videokamera
- Vælg Afvis opkald ved at klikke på det røde telefonrør
Søg SDU-person frem på det numeriske tastatur
I feltet skriver du navn eller nummer på den person, du vil kontakte. Bemærk, at du ikke har adgang til status på om vedkommende er optaget eller ledig.
Når personen er søgt frem, skal du klikke én gang mere for at se ledig/optaget status.
Søg på person i overskriftslinjen
Indtast navn eller telefonnummer på din kollega. Siden skifter herefter til 'Chat' siden, hvor du kan se en chatoversigt. Du har telefonrøret ude i højre side.
Genvejstaster
Windows
Genvejstasten CTRL+E : Flytter cursor til søgefelt øverst.
Derefter kan du skrive '/' og se alle kommandoerne.Du kan eksempelvis skrive '/ring'.
Tast 'mellemrum' og udvælg personen eller skriv noget af navnet på vedkommende. Du kan eventuelt anvende piletaster, hvis der er flere navne.
Mac
Genvejstasten Command+e: Flytter cursor til søgefelt øverst
Opkald til Competella
Ønsker du at ringe til Omstillingen eller Servicedesken skal du anvende telefonnummeret.
Omstillingen kan kontaktes på tlf. 6550 1000 og Servicedesken hos SDU IT på tlf. 6550 2990.
Vil du fremhæve dem, skal du vælge den med sort ikon.
Ringelyd - når du modtager opkald
1. Klik på de tre punktummer (...) i øverste højre hjørne, til venstre for dit billede
2. Vælg 'Indstillinger'
3. Og derefter 'Enheder'
Typisk vil dit headset stå som Højtaler og Mikrofon, men du kan ligeledes vælge at anvende lyden på computeren.
Nedenstående kan du vælge sekundær ringelyd hvilket betegner, at den både ringer i headset og eksempelvis gennem højtaleren på computeren.
Viderefør et opkald
Se hvordan du viderefører et opkald her
Du kan viderestille dit opkald fra Teams på to forskellige måder
1. Mulighed
- Klik på de tre punktummer (...) ud fra dit profilbillede i øverste højre hjørne i Teams.
- Vælg derefter 'Indstillinger' og 'Opkald'.
- Under 'Regler for besvarelser af opringninger' skal du vælge 'Viderestilling af mine opkald'.
- Herefter skal du vælge, hvor eller hvem dit opkald skal viderestilles til. Det kan eksempelvis være en telefonsvarer, en anden person, dit eget mobilnummer eller en opkaldsgruppe.
2. Mulighed
- Klik på ikonet 'Opkald' i menuen til venstre i Teams.
- Vælg dernæst pil ud for 'Viderestil' nederst.
- Vælg efterfølgende hvad du ønsker at foretage dig nederst til venstre i Teams. Det kan eksempelvis være 'Viderestil ikke' eller 'Viderestil til telefonsvarer'.
Få mere at vide om hvordan du konfigurerer en stedfortræder samt viderestiller dine opkald til andre personer eller grupper her.
Standardsproget bestemmes ud fra det valg, som den, der starter optagelsen/transskriberingen har valgt, som standard. Sproget kan også ændres undervejs i mødet. Herunder er en guide til hvordan standardsproget kan skiftes ved at lave et 'Ad-Hoc' møde uden andre deltagere.
Hvis man er i et møde, hvor man ønsker at skifte sprog kan man også ”blot” deri vælge at det valgte ”transskriberingssprog” skal være standard for kommende møder (punkt 7 – 9 nedenfor).
1. Start Teams
2. Klik på kalender ikonet i Teams
3. Klik på 'Meet now' (for at oprette et nyt 'Ad-Hoc' møde)
4. Vælg 'Start Meeting'
5. Vælg 'Join now'
6. Klik på krydset, da vi ikke p.t. ønsker flere med
7. Start transskribering ved at klikke på 'more', 'Record and transcribe', 'Start transcription'
8. Skift det talte sprog ved at klikke på de 3 prikker og derefter 'Change spoken language'
9. Vælg det ønskede sprog, vælg om det skal gælde for fremtidige møder og bekræft valget
10. Afslut 'Ad-Hoc' mødet ved at klikke på 'Leave'
Sidst opdateret: 02.02.2024