Arrangementet tager udgangspunkt i en konkret case:
På Det Tekniske Fakultet har fakultetsadministrationen igangsat et projekt omkring effektivisering i studieadministrationen for at undgå dobbeltarbejde og mindske mængden af manuelle indtastninger. Projektet er i idémodningsfasen, hvor projektlederen skal afdække omfang og muligheder, inden projektet kan igangsættes. I den forbindelse tager projektlederen kontakt til en række specialister på SDU.
Vi har inviteret tre specialister:
Informationssikkerhedschef Janni Le B. Bang Brodersen, SDU Digital, Complianse: vil fortælle om, hvad man skal være opmærksom på, når man designer processer og systemer, samt hvordan man kan få hjælp fra Compliance til det.
IT-arkitekt Allan Vestergaard, SDU Digital, Design: fortæller, hvordan man kan få hjælp fra en løsningsarkitekt, når der skal udvikles et lille it-system, og der skal være integrationer med eksisterende SDU-systemer.
Indkøbs- og udbudschef Jesper Lundorff Hoffmann, Økonomiservice, Indkøb og Udbud: fortæller om, hvad man skal være opmærksomme på, når man vil købe fx it-ydelser.
Efter pausen vil der være en kort introduktion til begrebet arbejdspakker, hvorefter vi i grupper vil udarbejde en arbejdspakke med udgangspunkt i det konkrete projekt.
Vi håber, at både nye og erfarne projektledere vil komme og være med på denne spændende eftermiddag med netværk og ny viden fra andre faggrupper.
Tilmelding: Senest 7. februar 2024 kl. 12.00 af hensyn til forplejning.
På Det Tekniske Fakultet har fakultetsadministrationen igangsat et projekt omkring effektivisering i studieadministrationen for at undgå dobbeltarbejde og mindske mængden af manuelle indtastninger. Projektet er i idémodningsfasen, hvor projektlederen skal afdække omfang og muligheder, inden projektet kan igangsættes. I den forbindelse tager projektlederen kontakt til en række specialister på SDU.
Vi har inviteret tre specialister:
Informationssikkerhedschef Janni Le B. Bang Brodersen, SDU Digital, Complianse: vil fortælle om, hvad man skal være opmærksom på, når man designer processer og systemer, samt hvordan man kan få hjælp fra Compliance til det.
IT-arkitekt Allan Vestergaard, SDU Digital, Design: fortæller, hvordan man kan få hjælp fra en løsningsarkitekt, når der skal udvikles et lille it-system, og der skal være integrationer med eksisterende SDU-systemer.
Indkøbs- og udbudschef Jesper Lundorff Hoffmann, Økonomiservice, Indkøb og Udbud: fortæller om, hvad man skal være opmærksomme på, når man vil købe fx it-ydelser.
Efter pausen vil der være en kort introduktion til begrebet arbejdspakker, hvorefter vi i grupper vil udarbejde en arbejdspakke med udgangspunkt i det konkrete projekt.
Vi håber, at både nye og erfarne projektledere vil komme og være med på denne spændende eftermiddag med netværk og ny viden fra andre faggrupper.
Tilmelding: Senest 7. februar 2024 kl. 12.00 af hensyn til forplejning.
- Arrangør: Projekt- og porteføljenetværket
- Adresse: Mødelokalet Dialogen på Nyt Sund (M-0.60 V13-918a-0), 5230 Odense M
- Kapacitet: 60
- Kontakt Email: bhp@sdu.dk
- Tilføj til din kalender: https://eom.sdu.dk:443/events/ical/915f0ec5-418f-4907-9c99-ed8cc6d56998