Skip to main content

Andet

27.01.2022

Danske grundskoleelevers tilegnelse af engelsk

Teresa Cadierno, Mikkel B. Hansen, Jørgen T. Lauridsen, Søren W. Eskildsen, Katalin Fenyvesi & Signe Hannibal Jensen har undersøgt en række børnespecifikke og miljømæssige faktorers indflydelse på tilegnelsen af receptivt ordforråd og grammatiske færdigheder hos to grupper danske grundskoleelever, nemlig tidlige og sene startere af tilegnelse af engelsk.
Alder ved første eksponering, køn, sproglig begavelse og socioøkonomisk baggrund forudsagde elevernes receptive ordforråd såvel som grammatiske færdigheder.


Læs mere på Center for Sprog og Lærings facebookside: [url=https://www.facebook.com/sproglaering/]Klik her[/url]

Læs også mere på Cambridge University Press: [url=https://www.cambridge.org/core/journals/bilingualism-language-and-cognition/article/abs/multifactor-study-of-the-development-of-english-receptive-skills-by-young-danish-children/7F1CEE6865F015731A74340249AC2A80?fbclid=IwAR2gGiACx1xkozA17Pk7aBztaZg7tPGfUkL7wfhdAZYEIq7QGwotHkY2BGs#/]Klik her[/url]

Reference:
Teresa Cadierno, Mikkel B. Hansen, Jørgen T. Lauridsen, Søren W. Eskildsen, Katalin Fenyvesi & Signe Hannibal Jensen (2022). "A multi-factor study of the development of English receptive skills by young Danish children". Bilingualism: LanguaReference:
Teresa Cadierno, Mikkel B. Hansen, Jørgen T. Lauridsen, Søren W. Eskildsen, Katalin Fenyvesi & Signe Hannibal Jensen (2022). "A multi-factor study of the development of English receptive skills by young Danish children". Bilingualism: Language and Cognition, 1-13. doi:10.1017/S1366728921001085.