Skip to main content

Microsoft Teams - dit værktøj til online samarbejde

Formål 

Vi kender Teams som vores telefon- og online mødesystem, men Teams er meget mere end det. Teams er en fleksibel platform, der kan tilpasses til mange formål. Målet med dette kursus er at gennemgå, hvordan Teams kan udgøre teamets ’værktøjskasse’, så samtaler, filer, dokumenter, møder og apps er samlet ét sted. Det fulde udbytte af Teams afhænger dog af, at vi internt får aftalt nogle gode og hensigtsmæssige spilleregler, som understøtter en sund samarbejdskultur. Derfor vil vi også drøfte, hvordan vi i praksis anvender de forskellige funktionaliteter i Teams i administrationen på Humaniora.  

Endelig er målet at gennemgå nogle af de Microsoft-produkter, der kan integreres i Teams: OneNote, Planner, OneDrive samt blive klogere på, hvordan systemerne spiller sammen, fx ift. rettighedsstyring, synkronisering mm. 

Udbytte  
  • Du får overblik over funktionaliteterne i teamets ’værktøjskasse’. 
  • Du er er med til at skabe en fælles forståelse for hvordan vi anvender Teams funktionaliteter i administrationen på Humaniora. 
  • Du får en gennemgang af nogle af de Microsoft-produkter, der kan integreres i Teams: OneNote, Planner og OneDrive samt overblik over, hvordan systemerne spiller sammen med Teams, fx ift. rettighedsstyring, synkronisering mm. 
  • Du får tips til personlig opsætning, telefon, møder mm. 
Indhold 

Dette kursus er første del af kurset i Teams og består af oplæg og gruppedrøftelser. Del 2 til efteråret vil bygge videre på dette kursus og gå dybere ned i emnerne.  

Find handouts fra kurserne her.

Sidst opdateret: 21.01.2025