Skip to main content

Workshop for Teams-ejere/administratorer

Formål

Workshoppen er designet til at hjælpe Teams-ejere og administratorer med at optimere brugen af Microsoft Teams som samarbejdsplatform. Vi genopfrisker de vigtigste anbefalinger fra forårets Teams-kursus ift. opbygning af teams og kanaler, herunder vigtige overvejelser omkring ejerskab og rettigheder, struktur og kommunikation. Efterfølgende får du mulighed for at arbejde med dine egne cases. Workshoppen giver mulighed for sparring og erfaringsudveksling om brugen af Teams med underviser og andre Teams-ejere/administratorer.

Udbytte og indhold

Efter workshoppen har du fået genopfrisket de centrale anbefalinger for brugen af Teams og fået tid til at arbejde med egne cases.  

Del 1: Brush up på de vigtigste anbefalinger fra forårets kursus, herunder opbygning af Teams og kanaler ejerskab og rettigheder, struktur og kommunikation.

Del 2: Praktisk arbejde med eget/egne cases som fx:

  • Nedlæggelse og genoprettelse af Teams baseret på relevante skabeloner
  • Sammenlægning af SharePoint-sider (fx hvis der er oprettet et SharePoint-site før Teams, og der nu findes to separate SharePoint-sider)
  • Oprettelse af nyt team baseret på indhold fra eksisterende SharePoint-Site eller OneDrive
  • Oprydning og struktur i eksisterende Teams

Sidst opdateret: 18.02.2025