Ved alle typer af udskiftninger gælder det, at U&K har ansvaret for at opdatere mailinglister og ODIN/SAGA. Studienævnssekretæren står selv for at tilføje/fjerne medlemmer i studienævnets teamssite.
- Hvis studielederen ønsker at fratræde sin funktion undervejs i valgperioden, sender pågældende en mail til U&K, hvori der begrundes, hvorfor man ønsker at fratræde sin funktion inden nyvalg. Det er dekanen der godkender en studieleders ønske om fratrædelse. Dekanen inddrager institutlederen i afgørelsen.
- Hvis studienævnsformanden ønsker at fratræde sin funktion undervejs i valgperioden, sender pågældende en mail til U&K, hvori der begrundes, hvorfor man ønsker at fratræde sin funktion inden nyvalg. Det er Rektor, der på baggrund af dekanens instilling godkender en studienævnsformands ønske om at fratræde. Dekanen inddrager institutlederen i indstillingen.
- Hvis anmodningen imødekommes opdaterer U&K SN-members og maillisten AZ-DL-HUM-Studieledere.
U&K er ansvarlige for at tilføje ny studieleder/-formand i specifik mailgrupper, diverse Teamssites og ODIN/SAGA. - U&K giver besked til HUM Web om ny studieleder/-formand. HUM Web sørger for ændringerne på hjemmesiden.
Ovenstående gør sig også gældende i de tilfælde hvor en studieleder/studienævnsformand frikøbes eller af
anden årsag ønsker orlov fra sit job på SDU.
- Studienævnssekretæren giver U&K besked, når der forekommer udskiftning af studienævnsmedlemmer udenom nyvalg. Det skal tydeligt fremgå hvem der træder ud (og dermed skal fjernes på lister, systemer og hjemmeside) og hvem der skal tiltræde.
- Hvis studienævnsmedlemmet er studerende skal de resterende studerende i studienævnet tilkendegive, at de peger på person XX. Hvis medlemmet er VIP er det de resterende VIP-medlemmer der skal tilkendegive, at de peger på person YY. Tilkendegivelserne skal medsendes som dokumentation til U&K
- Hvis et studienævnsmedlem ønsker at fratræde sin funktion undervejs i valgperioden, sender pågældende en mail til sin studienævnssekretær, som videreformidler, samt anmoder om hvem der skal godkendes i stedet for, til U&K. U&K anmoder Rektor om at godkende udtræden af studienævnet undervejs i valgperioden.
- U&K opretter/fjerner VIP- og studenterrepræsentanter studienævnets mailgruppe. Studienævnssekretæren opretter/fjerner VIP- og studenterrepræsentanter i studienævnets teamssite. HUM Digital opretter/fjerne VIP- og studenterrepræsentanter i ODIN/SAGA.
- U&K giver besked til HUM Web om ændringer. HUM Web sørger for ændringerne på hjemmesiden.
Studienævnet kan, hvis et medlem af studienævnet meddeler varigt forvalg indkalde medlemmets suppleant, hvor der ved valget er valgt en suppleant.
Varigt forfald er mere end 3 måneders fravær. Der kan således ikke indkaldes suppleanter ved almindelig afbud til et enkelt møde.
- Studienævnssekretæren giver U&K besked, når suppleanter tiltræder som studienævnsmedlem i løbet af
en valgperiode. Det skal tydeligt fremgå hvem der træder ud (og dermed skal fjernes på lister, systemer
og hjemmeside) og hvem suppleanten er. - U&K opretter/fjerner VIP- og studenterrepræsentanter i studienævnets mailgruppe. Studienævnssekretæren opretter/fjerner VIP- og studenterrepræsentanter i studienævnets teamssite. HUM Digital opretter/fjerner VIP- og studenterrepræsentanter i ODIN/SAGA.
- U&K giver besked til HUM Web om ændringer. HUM Web sørger for ændringerne på hjemmesiden.
- Hvis studienævnsmedlemmer udtræder i løbet af valgperioden, uden at der tiltræder nye, meddeles dette til U&K, som sørger for at vedkommende fjernes fra diverse systemer og maillister. Studienævnssekretæren sørger for at vedkommende fjernes fra studienvænets teamssite.
- U&K giver besked til HUM Web om ændringer. HUM Web sørger for ændringerne på hjemmesiden.
- Når der er nyvalg til studienævn, sender Valgsekretariatet liste med nyt studienævn til U&K og de enkelte studienævn.
- U&K sender listerne videre til HUM web, som sørger for at opdatere alle studienævnenes hjemmesider.
- Studienævnssekretæren sender en ’velkomst’-mail til de nyvalgte.
- U&K er ansvarlig for at opdatere mailliste.
- U&K opretter nyvalgte VIP-og studenterrepræsentanter i ODIN/SAGA og studienævnets teamssite og fjerner medlemmer der udtræder.
Hvis der i forbindelse med nyvalg til studienævnet er vakante pladser kan der anmodes om rektoral udpegning af medlemmer til studienævnet.
Studienævnssekretæren fremsender i denne forbindelse en anmodning om udpegning af medlemmer til de vakante pladser til U&K.
Opdatering af maillinglister mv. følger de almindelige procedurer.
Hvis der mangler studenterrepræsentanter
Hvis nogle af pladserne i studienævnet er besat skal disse indvalgte medlemmer tilkendegive, at de peger på person XX som medlem af studienævnet. Studienævnssekretæren skal medsende tilkendegivelserne som dokumentation.
U&K anmoder herefter Rektor om at udpege de foreslåede studenterrepræsentanterne for hele valgperioden.
Hvis ingen af pladser i studienævnet er besat indsender studienævnssekretæren anmodningen til U&K.
U&K anmoder herefter studenterrepræsentanterne i Akademisk Råd om at godkende de foreslåede studenterrepræsentanter. U&K sender herefter anmodningen og tilkendegivelsen fra studenterrepræsentanterne til Rektor med en anmodning om at udpege de foreslåede studenterrepræsentanter for hele valgperioden.
Hvis der mangler VIP-repræsentanter
Hvis nogle af pladserne i studienævnet er besat skal disse indvalgte medlemmer tilkendegive, at de peger på person XX som medlem af studienævnet. Studienævnssekretæren skal medsende tilkendegivelserne som dokumentation.
U&K anmoder herefter Rektor om at udpege de foreslåede studenterrepræsentanterne for hele valgperioden.