Skip to main content

Udskiftning og udpegning til studienævn

Ved alle typer af udskiftninger gælder det at når SN-members opdateres, slår ændringer automatisk igennem i ODIN, SAGA og Eval. Studienævnssekretæren står selv for at tilføje/fjerne medlemmer til First Agenda.

  1. Hvis studielederen/studienævnsformanden ønsker at fratræde sin funktion undervejs i valgperioden, sender pågældende en mail til U&K, hvori der begrundes, hvorfor man ønsker at fratræde sin funktion inden nyvalg. Det er dekanen der godkender en Studieleders ønske om fratrædelse, og Rektor der godkender en studienævnsformands ønske om at fratræde.
  2. U&K giver besked til HUM Web om ny studieleder/-formand. HUM Web sørger for ændringerne på hjemmesiden.
  3. Hvis anmodningen imødekommes opdaterer U&K SN-members og maillisten AZ-DL-HUM-Studieledere.
    U&K er ansvarlige for at tilføje ny studieleder/-formand i specifik mailgruppe. (AZ DL HUM navn på studie, fx AZ-DL-HUM-SN-FiloPaed) samt fjerne tidligere studieleder/-formand, og i ODIN (FAKADM -> Studienævn -> Studieleder/Studienævnsformand).
  4. Når SN-members opdateres, slår ændringer automatisk igennem i ODIN, SAGA og Eval, så studieleder/-formand får de nødvendige rettigheder.
    Ovenstående gør sig også gældende i de tilfælde hvor en studieleder/studienævnsformand frikøbes eller af
    anden årsag ønsker orlov fra sit job på SDU.
  1. Studienævnssekretæren giver U&K besked, når der forekommer udskiftning af studienævnsmedlemmer udenom nyvalg. Det skal tydeligt fremgå hvem der træder ud (og dermed skal fjernes på lister, systemer og hjemmeside) og hvem der skal tiltræde.
  2. Hvis et studienævnsmedlem ønsker at fratræde sin funktion undervejs i valgperioden, sender pågældende en mail til sin studienævnssekretær, som videreformidler, samt anmoder om hvem der skal godkendes i stedet for, til U&K.
  3. U&K opretter/fjerner VIP-repræsentanter og studenterrepræsentanter i SNmembers samt opdaterer studienævnets mailgruppe.
  4. U&K giver besked til HUM Web om ændringer. HUM Web sørger for ændringerne på hjemmesiden
  1. Studienævnssekretæren giver U&K besked, når suppleanter tiltræder som studienævnsmedlem i løbet af
    en valgperiode. Det skal tydeligt fremgå hvem der træder ud (og dermed skal fjernes på lister, systemer
    og hjemmeside) og hvem suppleanten er.
  2. U&K opretter/fjerner VIP-repræsentanter og studenterrepræsentanter i SNmembers samt opdateres studienævnets mailgruppe.
  3. U&K giver besked til HUM Web om ændringer. HUM Web sørger for ændringerne på hjemmesiden
  1. Hvis studienævnsmedlemmer udtræder i løbet af valgperioden, uden at der tiltræder nye, meddeles dette til U&K, som sørger for at vedkommende fjernes fra maillister og SNmembers.
  2. U&K giver besked til HUM Web om ændringer. HUM Web sørger for ændringerne på hjemmesiden.
  1. Når der er nyvalg til studienævn, sender Sladja Zoric liste med nyt studienævn til U&K og de enkelte studienævn. U&K sender listerne videre til HUM web, som sørger for at opdatere alle studienævnenes hjemmesider.
  2. Studienævnssekretæren sender en ’velkomst’-mail til de nyvalgte.
  3. U&K er ansvarlig for at opdatere mailliste for specifik mailgruppe (AZ DL HUM navn på studie, fx AZ-DL-HUM-SN-FiloPaed).
  4. U&K opretter nyvalgte VIP-repræsentanter og studenterrepræsentanter i SNmembers og fjerner de udtrådte.
  5. Når SN-members opdateres, slår ændringer automatisk igennem i ODIN, SAGA og Eval, så studienævnsmedlemmerne får de nødvendige rettigheder.

 


Sidst opdateret: 15.11.2023