Må man sende deltagerlister ud når man afholder arrangementer?
Man må gerne dele deltagerlisten fra et arrangement/event, med deltagerne hvis der er en saglig grund til at dele den.
En saglig grund kan være, at en del af formålet med seminaret/arrangementet er at skabe netværk mellem deltagerne.
Som udgangspunkt har SDU altid et sagligt formål med at afholde arrangementer, så længe det er afholdt i et fagligt regi.
Det vigtige er, at oplysningspligten er overholdt, dvs. at deltagerne skal oplyses om formålet med at deres oplysninger deles.
I kan fx anvende følgende formulering når I sender invitation ud:
Vær opmærksom på at deltagerlisten og deltagernes e-mailadresser bliver delt med de andre deltagere i [[kurset/seminaret]]. Det gør den fordi [[Indsæt begrundelse, f.eks.: fordi en del af formålet med seminaret er at skabe netværk mellem deltagerne]]. Hvis du ikke ønsker at dit navn eller dine kontaktoplysninger bliver delt, kan du kontakte [[indsæt kontaktperson/kontaktoplysninger]]”.