SDU Digital
SDU Digital får ny serviceside
Efter måneders arbejde og med en intens slutspurt, kunne SDU Digital for nylig lancere en ny serviceside.
Servicesiden præsenterer SDU Digital’s kerneydelser samt nyheder fra den digitale verden. Du finder siden her https://sdunet.dk/servicesider/digital.
Paletten af ydelser har været støt stigende siden SDU Digital så dagens lys d. 1. april 2020. SDU Digital leverer i dag ydelser inden for projektledelse og -governance, it-udvikling og optimering af administrative processer, databeskyttelse og informationssikkerhed samt it-arkitektur og systemforvaltning. Desuden understøtter SDU Digital udviklingen af SDU's digitale kompetencer og kapabiliteter samt universitetets grønne omstilling.
Hidtil har SDU IT og SDU Digital delt serviceside. For ikke at gøre siden unødig uoverskuelig for brugerne, har de to områder nu hver sin side.
Om valget af selvstændig serviceside fortæller digitaliseringschef Bue Raun Andersen: "Som servicesidens solskinsgule farve signalerer, ønsker vi i SDU Digital at møde organisationen med varme og energi. Det harmonerede dog dårligt med, at vore samarbejdspartnere rundt om på universitetet oplevede det som svært at finde den relevante information. Dels havde vi endnu ikke beskrevet alle vore ydelser, dels kunne informationerne drukne lidt i de vigtige informationer om driftsstatus og support m.v., som SDU IT står for. Det håber vi, delingen i to sider har rådet bod på."
To, der allerede har taget SDU Digital's nye serviceside i nærmere øjesyn, er Rune Nørgaard Jørgensen og Louise Toftgaard Fibiger fra Det Humanistiske Fakultet. Om servicesiden udtaler de: "Den rummer meget godt indhold, som vi ikke før vidste, hvor vi skulle finde. Det er blevet tydeligere for os ude i forretningen, hvilken rolle SDU Digital spiller på SDU, hvordan snitfladerne er og hvilke konkrete services SDU Digital tilbyder. Vi ser et samlet og fint univers som konkret betyder, at medarbejdere, der skal involvere sig i it- og digitaliseringsprojekter på SDU, bedre kan forberede sig".
Servicesiden er udarbejdet af SDU Digital's interne kommunikationsgruppe med god hjælp fra SDU Kommunikation og kollegaer i SDU Digital. Gruppen består af en repræsentant fra hver af de tre afdelinger Kristoffer Sehestedt Pinholt (Design), Natalie M. Olsen (Compliance) og Birgitte Hjelm Paulsen (Transformation) og har SDU Digital's chefsekretær Louise Thorbek Andersen som tovholder. Om resultatet af kommunikationsgruppens arbejde siger Birgitte: "Jeg er megastolt af servicesidens samlede udtryk, der både er flot og gedigen … og så håber jeg, at vores 'kunder' ude i forretningen synes, de kan finde nyttig viden og information på siden."
Servicesiden vil være under løbende udvikling. Eksempelvis planlægger PMO'et brugertest af siderne om projektorganisering på SDU. Kommunikationsgruppen sætter i det hele taget stor pris på, når brugerne sender ønsker til ny information og forslag til, hvordan den eksisterende information kan gøres endnu mere brugbar og tilgængelig. Så hold jer ikke tilbage, men send jeres tips til Louise, lan@sdu.dk.