Til nogle arrangementer kan det være aktuelt at få forplejningen fra andre leverandører.
Eksterne leverandører
Hvis du ønsker at benytte forplejning på SDU fra eksterne leverandører, så kan du overveje følgende:
- Krav til leverandør: For at du kan benyttes eksterne leverandører til et SDU-arrangement, så er det et krav, at de kan sende en elektronisk faktura.
- Logistik: Hvor og hvordan bliver forplejningen leveret? Hvem står for opstilling, afrydning og opvask? Man skal ofte selv klare flere af disse opgaver ved brug af eksterne leverandører, så tag højde for det, når du planlægger bemanding.
- Økonomi: Nogle vælger eksterne leverandører pga. billigere priser, men husk også at overveje at service og andre elementer typisk ikke er inkluderet og derfor kan koste ekstra. Evt. udgifter til ekstra bemanding skal også medregnes i dit budget.
- Udvalg: Eksterne leverandører kan have et anderles udvalg og muligheden for at sammensætte delelementer på en anden måde. Vælg den løsning der passer bedst til dit formål, målgruppen og budgettet.
Restaurationsbesøg
Er der tale om et restaurationsbesøg ifm. et møde eller en konference, så kan du frit vælge, så længe de kan fakturere elektronisk og du holder dig inden for SDU’s beløbsgrænse.
Læs mere om reglerne for restaurationsbesøg her, hvor du også kan læse om restauranter i campusbyerne, som har menuer til en såkaldt SDU-pris, hvilket absolut kan anbefales.
Forplejning på eksterne lokationer
Hvis dit arrangement ikke afholdes på SDU, vil det ofte være afholdelsesstedet, der er behjælpelig med forplejning. Vær opmærksom på, at der i så fald kun er kvart momsafløftning på forplejningen – dette har betydning for dit budget!
Læs mere om afholdelse på eksterne lokationer i håndbogen.
Sidst opdateret: 17.10.2025