Sociale medier
Kom godt fra start på sociale medier
Sociale medier er én af de mest effektive måder at kommunikere på, når du vil nå studerende, ansatte, alumner og eksterne medier. Sociale medier kan målbart forbedre kendskabet til SDU, men inden du opretter en profil på SDU's sociale medier, skal du overveje punkterne her på siden.
Strategi og planlægning
Din kanalstrategi skal som minimum indeholde:
- Formål: Hvad vil du opnå?
- Målgruppe: Hvem kommunikerer du til?
- Indhold og frekvens: Hvad deler du, og hvor ofte?
- Tone of voice: Hvordan kommunikerer du?
- Organisering: Hvem står for driften?
- Krisehåndtering: Hvordan håndterer du problemer?
- Succeskriterier: Hvordan måler du succes?
Når du gennemgår punkterne til en kanalstrategi, er det normalt at finde ud af, at det ikke er realistisk at drive sådan en kanal. Det er helt OK, der er andre gode veje til at få dine budskaber ud. Inddrag gerne din SoMe-ansvarlige i dine overvejelser.
Kend SDU's strategi for sociale medier
SDU's strategi for sociale medier skal sikre, at vi kommunikerer effektivt og bevarer vores brand på tværs af platforme, fordi vi alle arbejder ud fra samme mål.
Drift og ansvar
Når du driver en SoMe-kanal, har du ansvar for indhold, tone og interaktion med brugerne.
Spørgsmål til sociale medier?
Kontakt den SoMe-ansvarlige på dit fakultet, hvis du har brug for hjælp til sociale medier.