Skip to main content
Servicesider

Send din kommentar

Support til Sociale Medier - og Guidelines

Herunder kan du finde ud af, hvem du skal kontakte, hvis du har brug for hjælp eller sparring til de sociale medier, som du administrerer.

Derudover kan du finde nogle indledende retningslinjer, som kan hjælpe dig på rette vej med din indsats på sociale medier.

Om SDU på sociale medier

Sociale medier er én af de mest effektive måder at kommunikere på for studerende, ansatte, alumner og eksterne medier. Sociale medier kan målbart forbedre kendskabet til SDU fra kommende studerende over nyhedsmedier og til forskere både nationalt og internationalt. Lige fra citationer til brand awareness.

De mere traditionelle kommunikationsdiscipliner som kundeservice, marketing og PR er også for alvor smeltet sammen med sociale medier - samt en række andre beslægtede discipliner som for eksempel HR.

Hvis SDU vil være tilstede, der hvor brugerne er, er sociale medier særdeles vigtige i dag.

Derfor har social media teamet hos Kommunikation på SDU skrevet denne support og guideline, som skal hjælpe kollegaer med at administrere deres egen tilstedeværelse på sociale medier med SDU som afsender eller delvis afsender.

Sidst opdateret: 17.12.2019