Skip to main content
Økonomi

Køb af SDU Fællesvarer og SDU Lagervarer for eksterne midler

På SDU betegner vi varer, hvor vi selv er leverandør, som SDU Fællesvarer og SDU Lagervarer.

Hvad er SDU Fællesvarer?

Hvad er SDU Lagervarer?

Varer lagerført hos SDU, der er finansieret via en bagvedliggende budgetmodel, så varen fremgår til 0 kr. 

 Varer lagerført hos SDU, hvor omkostningen viderefaktureres internt.

Du kan læse mere om SDU Fællesvare og SDU Lagervarer her.


Sådan vurderer du, om eksterne midler skal finansiere købet af en SDU Fællesvare / SDU Lagervare

  1. Tillader bevillingen køb af varen?

  2. Har varen umiddelbart en høj indkøbspris* pr. stk. (f.eks. computere, kontorstole, skriveborde)?

*Ved indkøbspris forstås den pris SDU betaler ved indkøb af varen hos leverandøren, og altså ikke nødvendigvis varens synlige pris i indkøbssystemet.

Kan du svare ja til begge spørgsmål, skal de eksterne midler finansiere indkøbet.

 

Sådan bestiller du SDU Fællesvarer, der skal betales af eksterne midler

Lige nu understøtter SDU’s indkøbssystem ikke bestilling af SDU Fællesvarer, hvor eksterne midler finansierer omkostningen. Derfor skal du sende bestillingen via e-mail til den relevante afdeling for varekategorien. Se oversigten længere nede på siden. Husk at inkludere kontostreng, godkender og evt. andre bilag.

Afdelingen vil sørge for at placere en ordre, direkte ved den korrekte leverandør. Dette vil også medføre en separat faktura fra leverandøren, som vil blive bogført på det konkrete projekt, der skal betale indkøbet.

Send bestilling til

Ved denne varekategori

Indkøb og Udbud (Centrallageret): indkob@sdu.dk

  • Skriveborde
  • Kontorstole

 

Sådan bestiller du SDU Lagervarer, der skal betales af eksterne midler

Såfremt bevillingen tillader intern handel, foretager du købet via SDU’s indkøbssystem som ved et hvert andet ordinært indkøb. 
Ved at udfylde ønsket kontostreng vil en bagvedliggende automatik sørge for intern afregning af den SDU lagerførte vare.

Tillader bevillingen ikke intern handel, skal du sende bestillingen via e-mail til den relevante afdeling. Husk at inkludere kontostreng, godkender og evt. andre bilag.

Afdelingen vil sørge for at placere en ordre, direkte ved den korrekte leverandør. Dette vil også medføre en separat faktura fra leverandøren.

Send bestilling til

Ved denne varekategori

SDU IT: servicedesk@sdu.dk / https://it.sdu.dk/ 

  • Computere
  • Dockingstationer
  • Computerskærme

 

Spørgsmål?

Spørgsmål vedr. Ekstern finansiering, bevillinger og retningslinjer – send en mail til Forskerservice-økonomi: forskerservice@sdu.dk

Spørgsmål til indkøbssystem, indkøbsregler, SDU Fællesvarer og SDU Lagervarer- send en mail til Indkøb og Udbud: indkob@sdu.dk

 

Sidst opdateret: 27.09.2024