Skip to main content
DA / EN

Arbejdsmiljøorganisationen

SDU vil:

  • tilbyde attraktive karriereveje og støtte mobilitet og karriereudvikling på og videre fra universitetet.
  • fremme en kultur præget af nysgerrighed, innovation, dannelse og kontinuerlig læring
  • skabe rammer, hvor alle medarbejdere oplever muligheder for og støtte til at udfolde deres potentiale
  • sikre adgang til relevante kompetenceudviklingstilbud.

Fælles rammer og strategisk retning

Karriere- og kompetenceudvikling på SDU er en prioritet og et fælles ansvar, der understøttes af tydelige rammer og retning, så hele organisationen udvikler sig og tilpasser sig forandringer i vores omverden med universitetets strategiske ambitioner som afsæt.

Udvalg for Karriere- og Kompetenceudvikling, nedsat af Hovedsamarbejdsudvalget, har ansvar for at omsætte universitetets strategi i en handleplan, der konkretiserer ambitionerne og sikrer løbende opfølgning og udvikling.

Handleplan for Karriere- og Kompetenceudvikling danner rammen for:

  • et højt kompetenceniveau på tværs af universitetet
  • fremragende faglige og samarbejdende miljøer
  • transparente udviklingsmuligheder og karriereveje og adgang til feedback og vejledning.

Den årlige drøftelse af karriere- og kompetenceudviklingpå institutter, fakultetssekretariater og i Fællesadministrationen sikrer, at tilbud og prioriteringer bygger på reelle behov i faglige miljøer – og forankres i hele organisationen.

Sidst opdateret: 05.10.2023