Skip to main content
Økonomiservice

Arbejdstid

Registeringer i Flekssystemet
Flekssystemet Flexikon benyttes af de medarbejdere, der er ansat på flekstid.
Registrering af  "kom" og "gå" tider kan ske på to måder:
Ved de skærmterminaler, der er sat op ved indgangene til dit Campus
Via IT-systemet Flexikon på din PC.

Sygdom, ferie, kursus og anden fravær tastes manuelt via FlexIkon på din PC. I forhold til visse registreringer (eksempelvis tjenestefri) kan det samtidig være godt og relevant at skrive en kommentar til registreringen.  

Når du skal registrere dit fravær i flekssystemet, er det vigtig, at du forinden tjekker dine registreringer i HCM, så du er sikker på, hvorvidt dit planlagte fravær er ferie eller særlig ferie. Hvis du i HCM har planlagt fraværet som ferie, skal det i flekssystemet også registreres som ferie. Hvis det i HCM er planlagt som særlig ferie, skal det i fleksystemet også registreres som særlig ferie. 
Her kan du finde vejledninger til HCM-systemet

Fleksskemaet sendes efter månedens udgang via mail til din leder, som kigger på dem og i øvrigt samler sammen for afdelingen og sender til Gitte Thrane Christensen, den fraværsansvarlige i Økonomiservice.  

Du er velkommen til at kontakte Gitte på telefon 1086 eller gith@sdu.dk, hvis du har spørgsmål.  

Vær i øvrigt særlig opmærksom på det nederste "fold-ind-fold-ud-felt" på denne side, hvor der bl.a. står info om, at flekssaldoen opgøres en gang årligt. I Økonomiservice gøres flekssaldoen op hver den 31. august, hvor man må have maks 40 timer i plus og maks 10 timer i minus. 

Sidst opdateret: 01.10.2024