Skip to main content
Institut for Design, Medier og Uddannelsesvidenskab

Arbejdstid

Loven om registrering af arbejdstid (tidsregistrering) er gældende fra 1. juli 2024

Ansættelse af studentermedhjælpere

Ansættelse af studentermedhjælpere kan enten ske med eller uden stillingsopslag.

Ansættelse uden opslag
Hvis ansættelsesperioden er under et år, kan ansættelse ske uden forudgående opslag. I det tilfælde benyttes skemaet Anmodning om ansættelse af studentermedhjælper. Ved anmodning om ansættelse af studentermedhjælp skal der altid vedlægges eksamensudskrift samt CV.

Ansættelse med opslag
Hvis der er tale om en ansættelse på et år eller derover, skal stillingen opslås. Se Vejledning til opslag af studentermedhjælpsstilling.

Det er en forudsætning for ansættelse som studentermedhjælper, at den studerende er aktiv studerende ved SDU.

Overenskomst
Når man skal ansætte en studentermedhjælper skal man tage stilling til, hvilken overenskomst den pågældende skal ansættes på. Dette skal man have afklaret, inden stillingen evt. bliver opslået. Studentermedhjælpere ansættes på en af følgende overenskomster alt afhængig af arbejdsindholdet i stillingen:

  • HK
  • Prosa
  • SUL (Studenteransattes Landsforbund)

Løn
Afregning af løn foregår digitalt ved indtastning af arbejdstimer i TimesheetSe aktuelle timelønsatser.

Normaftale for videnskabeligt personale

Læs om kompensation for undervisning, forberedelse og administrative opgaver for videnskabeligt personale på Det Humanistiske Fakultet.

Klik her

Addendum til normaftalerne

Tillæg til Normaftalen for det videnskabelige personale

Klik her

Normaftale for studieledelse

Læs om kompensation og tillæg for studieledere og studienævnsformænd på Det Humanistiske Fakultet.

Klik her

Normaftale for DVIP

Læs om DVIP-normer på Det Humanistiske Fakultet.

DVIP-normer

Sidst opdateret: 01.10.2024