Skip to main content
Medarbejderportal

Postaward: Bevillingsadministration

Det er vigtigt, at bevillingsbetingelserne overholdes.
Læs derfor altid bevillingen samt fondens bevillingsbetingelser grundigt igennem. Du er som bevillingshaver/projektleder ansvarlig for at overholde deadlines i forhold til bevillingsgiver.

Du kan herunder se hvem, der er primær kontaktperson for de enkelte trin i administrationen af bevillinger:

  • Bevillingshaver/projektleder fremsender bevilling, og projektet oprettes, Merete
  • Acadrenummer oprettes og tilknyttes til ansøgningens Acadrenummer. Bevilling arkiveres sammen med budget, Merete
  • Journalisering i Acadre af bevillingsændringer herunder ændret budget håndteres af Merete
  • Journalisering i Acadre af anden relevant aftalekorrespondance med bevillingsgiver er projektleders ansvar
  • Bevillingshaver/projektleder informeres om projekt- og Acadrenummer, når projektet er oprettet, Merete
  • Opstartmøde vedr. projektets økonomi aftales snarest efter projektstart. Merete
  • Bevillingshaver/projektleder kan følge projektets økonomi i SDU's rapporteringssystem SDU Grant. (Oplæring hos Merete)
  • Re-budgettering, Merete
  • Forlængelse: Når der er indhentet godkendelse fra bevillingsgiver, Merete
  • Fakturering: Økonomiteamet overvåger fakturering, men det er altid bevillingshavers/projektleders ansvar, at fakturering sker til tiden.
  • Del- og slutregnskab: I samarbejde med bevillingshaver/projektleder, Merete
  • Lukning af projekt: Når løn- og driftsudgifter, slutregnskab og slutfakturering er på plads snarest efter slutdato, Merete

Kontakt Merete meli@sdu.dk 

Sidst opdateret: 25.03.2024