Skip to main content
HR

SDU HR serviceside

SDU HR

SDU HR på Syddansk Universitet bidrager til universitetets kerneopgave ved at supportere den daglige drift af HR-området og bidrage til at udvikle SDU’s mennesker og organisation.

SDU HR arbejder for alle fakulteter, institutter, centre og administrative områder.  SDU HR er SDU’s centrale HR-funktion, der effektivt, professionelt og i samarbejde med ledere, decentrale HR-medarbejdere, og tillidsrepræsentanter / arbejdsmiljørepræsentanter understøtter SDU’s kerneopgaver ved at:

  • levere sikker HR-drift, herunder sikre, at sagsbehandling / beslutninger er i overensstemmelse med gældende regler (legalitetskontrol)
  • understøtte SDU som international arbejdsplads
  • digitalisere HR- og lønprocesser
  • understøtte udvikling af SDU’s organisation, herunder ledelses- og organisationsudvikling
  • understøtte SDU’s arbejde med ligestilling og inklusion
  • udvikle og tilbyde relevant kompetenceudvikling for ledere og medarbejdere
  • koordinere og lede arbejdsmiljøarbejdet.

SDU HR betjener en række udvalg og arbejdsgrupper, herunder:

SDU HR er også repræsenteret i SDU’s whistleblowerteam 

Kontakt i SDU HR

Kontakt

Sidst opdateret: 28.07.2024