Vi inddeler systemforvaltningsopgaver i følgende områder:
Governance
Inden for governance arbejder vi med planer og strategier for systemet og dets anvendelse samt udvikling. Derudover arbejder vi med organisering og mødestruktur, som understøtter samarbejde og beslutningstagning omkring systemet.
Daglig drift
De daglige driftsopgaver består af support, f.eks. at identificere, analysere og rette fejl, der kan opstå i systemet. Brugerne vejledes i, hvordan de anvender systemet korrekt og effektivt.
Vedligehold
Vedligehold omfatter løbende opdateringer, test og implementering. Der udføres brugerreview for at forbedre systemet. Vedligehold omfatter også kommunikation, networking og undervisning.
Løbende forbedringer og videreudvikling
Arbejdet med løbende forbedringer indebærer, at vi iværksætter og styrer mindre tilpasninger og ændringer, som ligger indenfor driftsbudgettet. Vi videreudvikler og effektiviserer brugen af systemet . Hvis systemet kræver større ændringer, samt ligger ud over driftsbudgettet, skal der udarbejdes et projektgrundlag.