Skip to main content
Servicesider

Mødestruktur for sociale medier på SDU

Møder i SDU Kommunikation

Her vil være et ugentligt møde omhandlende content til sociale medier.

Content møder i organisationen

Èt møde pr. semester, hvor vi skal forholde os til eksempelvis studiestart, jul, optag og eksamener. Møderne vil være af 2 timers varighed, og der vil kun være fokus på 'kommende indsatser og indhold samt universitetets tilbud til enhederne'.

Formål

Formålet er at højne kvaliteten af indhold og styrke samarbejdet mellem enheder, så SDU får større gennemslagskraft på sociale medier. Argumenterne for dette er, at uanset om der er tale om branding, community management, PR eller markedsføring med hårde KPI'er, afhænger det hele af godt indhold. Some gruppens vigtigste formål er at forbedre hinandens indhold både ift. interessemomenter i indholdet, SDU's brandingplatform og ift. distribution. Evaluering vil ske efter større indsatser på tværs af mange enheder.

Samarbejdsmøder om indhold på kanaler

Samarbejdsmøder om kanaler fx om takeovers og andet indhold på Instagram, hvor der skal koordineres og udvælges indhold, hvilket betyder, at der fx ikke må bookes to takeovers samtidig på Instagram. SDU Kommunikation står for at indkalde relevante medarbejder i organisationen, som vil være dem, der arbejder mest med en given kanal. Møderne finder sted, når det vurderes, at der er brug for dem. I skrivende stund er der et Instagremplanlægsmøder hver fredag.

Formål

Formålet er at understøtte vores strategi med at skabe høj kvalitet på færre, men stærkere kanaler på sociale medier, der stiller krav til tværgående samarbejde omkring disse kanaler, hvor flere personer fra forskellige enheder kan være med til at drive én kanal bilateralt.

Decentrale some møder i organisationen

Kommunikationsansvarlige for sociale medier tager mindst én gang per år ud til de ansvarlige enheder herunder for at deltage i et møde omkring behov, indsatser og tilbud (det kunne være takeover eller videoproduktion) ift. sociale medier. Det er medlemmerne i arbejdsgruppen for sociale medier samt eventuelle andre relevante medarbejdere i de respektive enheder, som sociale media manageren besøger.

Formål

Formålet med de decentrale møder er, at få behovsafdækket ude i organisationen fx om særlige indsatser og/eller tilbud, hvor det vil være relevant at få disse på sociale medier.

Andre møder

Ad hoc-møder fx onboarding til tredjepartsplatforme.

Hvem skal jeg kontakte?

I listen nedenfor kan du se, hvem du kan/skal kontakte i forbindelse med spørgsmål vedrørende sociale medier.

Sidst opdateret: 18.07.2024