Præsentation af erhvervskandidat- og kandidatuddannelser (EN) på sdu.dk
Retningslinjerne for kandidat- og erhvervskandidatsiderne (EN) på sdu.dk udgør SDU’s centrale styringsdokument for, hvordan kandidat- og erhvervskandidatuddannelser præsenteres på sdu.dk.
Retningslinjerne fastlægger bindende rammer og krav, som alle fakulteter og enheder er forpligtet til at følge, med henblik på at sikre en ensartet, professionel og strategisk forankret præsentation af uddannelserne.
Retningslinjerne definerer den obligatoriske struktur, indholdsniveau, tone of voice, visuelle identitet, komponentbrug og brugerrejse, så kandidatuddannelserne fremstår kvalitetssikrede, sammenlignelige og gennemsigtige for brugerne og som én samlet portefølje under SDU’s brand.
-
Formål med uddannelsessiderne for kandidat
Formålet med uddannelsessiderne er at give potentielle studerende et solidt, retvisende og forståeligt grundlag for at vælge kandidat- eller erhvervskandidatuddannelse. Siderne skal præsentere uddannelsen på en måde, der gør det muligt for brugeren at vurdere, om uddannelsens indhold, krav, arbejdsformer og muligheder passer til vedkommendes interesser og forudsætninger.
Siderne skal formidle centrale elementer som:
- uddannelsens faglige profil og opbygning
- adgangskrav og forventninger
- studiemiljø og læringsformer
- karrieremuligheder
Informationen skal være korrekt, gennemsigtig og tilstrækkeligt detaljeret, så brugeren kan danne sig et realistisk billede af uddannelsen og konsekvenserne af sit valg.
Målgruppe(r) for uddannelsessiderne for kandidat
Målgruppen for uddannelsessiderne er internationale potentielle studerende med udenlandsk adgangsgivende eksamen.
Sekundære målgrupper kan omfatte forældre og andre beslutningstagere omkring den potentielle ansøger.
Struktur og indhold
Alle uddannelsessider for kandidat- og erhvervskandidat skal ud over (potentielt) to forsider – ”About” før valg af type/specialisering/by og ”About” efter valg af type/specialisering/by – indeholde følgende undersider:
- Admission
- Structure
- Student life
- Careers
- Meet SDU (Kandidat) / For employers (Erhvervskandidat)
- Contact
Rækkefølgen og navngivningen på undersiderne er fast og må ikke ændres. Der må ikke oprettes nye eller andre menupunkter. Hvorvidt uddannelsessiden har to forsider, afhænger af, om uddannelsen har variationer, dvs. udbydes i forskellige typer, specialiseringer eller byer.
-
Tværgående rammer
Sprogligt
For sproglige retningslinjer henvises til SDU’s generelle anbefalinger til webtekster, som kan ses på SDUnet under Webkommunikation.
Generelt anbefaler SDU at bruge sentence case i overskrifter, dvs. kun første ord og eventuelle egennavne skrives med stort begyndelsesbogstav.
Tone of voice kan med fordel være lidt mere formel end den danske, men husk at holde sproget enkelt; størstedelen af målgruppen har ikke engelsk som førstesprog.
Navngivning i ListTitle
Ansvar: FAK
- På forsiden: [Uddannelsesnavn], [gradsbetegnelse, hvis relevant for brugeren]. På undersider: [Uddannelsesnavn].
- Specialisering, by og andre parametre skal ikke stå i ListTitle.
- Der tilføjes ikke (EN) i titlen.
Metatekster
Ansvar: FAK
- Metatitel (≤ 60 tegn) og metabeskrivelse (≤ 155 tegn) skal udfyldes. Meta-titlen skal være unik, hvorfor det anbefales at nævne [uddannelsesnavn].
- Teksterne skal skrives målgruppeorienteret og med centrale søgeord.
- Sørg for, at sidens nøgleord optræder først eller tidligt i teksten.
Open Graph
Ansvar: FAK
- Udfyld titel, beskrivelse og billede (1200x630px), så siderne vises korrekt på sociale medier.
Keywords
Ansvar: FAK
- Tilføj keywords i indholdsredigeringen for forsiden (interest, campus city, type of programme, faculty, study start in February), for at uddannelsen vises i FilterSearch-oversigten.
FactBox
Ansvar: SDU-U
FactBox videreføres udelukkende i en overgangsperiode, fordi den aktuelt anvendes som datakilde til FilterSearch-oversigten.
Indhold i FactBox (campus, start of studies, teaching language og tuition fee for non EU/EEA students) udfyldes i indholdsredigeringen og anvendes kun i FilterSearch – ikke på selve uddannelsessiderne. FactBox skal derfor ikke indsættes i sideredigeringen.
De faktaoplysninger, der skal vises på selve uddannelsessiderne (fx andre fakta under “Fakta om uddannelsen”), angives et andet sted – hvor og hvordan forklares senere i retningslinjen.
Det dobbelte vedligehold gælder kun i overgangsperioden, indtil FilterSearch får en ny datakilde. Derefter udfases FactBox.
Uddannelseshero
Ansvar: FAK
Alle kandidat- og erhvervskandidatsider i engelsk sprogversion skal bruge den nye hero, der altid viser:
Kolonne 1
- Campus city: Odense / Kolding / Sønderborg / Esbjerg / Vejle
- Level: 1-year master’s / 2-year master’s / master’s for working professionals (OBS! Ændrer sig, når vi har det fulde billede af det nye kandidatlandskab)
- Language: English
- Start of studies: February / September / February or September
Kolonne 2
- Application deadlines:
- EU, EAA or Swiss: 1 March for study start in September, 15 October for study start in February
- Non-EU/ EAA/ Swiss: 1 February for study start in September, 1 September for study start in February
- Tuition fee for non-EU/EEA-students: EUR xxxx per semester
- Student housing: Guaranteed (ved Sønderborg skal punktet ikke fremgå. Der forventes for nuværende garanteret housing i Vejle)
- Link til “Admission statistics for the programme” (Admission-fane)
Hero-billede
Ansvar: FAK
Til hero-billede på tværs af sider anbefales studerende i faglig aktivitet (lab, felt, gruppearbejde). Tænk gerne over, om internationale studerende kan spejle sig i / identificere sig med billedet.
Info-lightbox
Ansvar: FAK
- Hvis uddannelsen har specialiseringer, skal der tilføjes info per specialisering. Info om specialiseringer tilføjes lokalt.
- Info må maksimalt være x antal tegn og skal overordnet tease for specialiseringen.
Ansvar: SDU-U
- Hvis der findes forskellige uddannelsestyper til kandidaten, tilføjes global info-lightbox. Teksterne udarbejdes i et samarbejde mellem SDUK og SDU-U og indarbejdes efterfølgende i de fælles retningslinjer.
CTA-knap
Ansvar: SDUK
Efter brugeren har foretaget de nødvendige valg, vises en knap i menuen. Knappen håndteres globalt og er altid aktiv med teksten: “See when to apply”.
Ved klik åbner info-lightbox med følgende tekst (tilpasses alt efter, om uddannelsen har studiestart i februar/ september eller begge):
Students from EU, EEA or Switzerland:
- Apply 1 January – 1 March for study start in September.
- Apply 1 July – 15 October for study start in February.
- Apply now through the application system DANS (link aktiveres, når der er åbent for ansøgning).
Students from outside of the EU, EEA and Switzerland:
- Apply 1 January – 1 February for study start in September.
- Apply 1 July – 1 September for study start in February.
- Apply now through the application system DANS (link aktiveres, når der er åbent for ansøgning).
-
Formål og anvendelse
Denne underside anvendes, når uddannelsen udbydes i flere varianter, fx både som kandidat og erhvervskandidat, har forskellige specialiseringer eller har indhold, der varierer mellem campusser/byer.
Formålet er at give brugeren en overordnet introduktion til uddannelsen, inden vedkommende vælger type, specialisering eller by.
Sektionen skal hjælpe brugere, der scroller direkte ned på siden uden først at vælge en variant, med at forstå uddannelsens grundlæggende formål og faglige retning.
Teksten skal derfor være generel og dække alle varianter. Information, der er specifik for de enkelte varianter, beskrives på de underliggende sider og i info-lightbox.
FactList, hvid m. box border i row 8/4 (fast komponent)
Ansvar: FAK
Overskrift og brødtekst er fast, og komponenten stilles til rådighed til smartkopiering, så formulering og udtryk er ens på tværs af alle engelsksprogede kandidatsider. Da linket til den danske version er lokalt for hver uddannelse, skal fakultetet selv indsætte det korrekte link på den enkelte side.
If you hold Danish qualifications
If you speak Danish and have a Danish bachelor's degree, please see the Danish version of this page for relevant information.
⟶ Go to the Danish version of this page
Article Text i row 8/4 (fast komponent)
Ansvar: FAK
H2: What is [uddannelsesnavn]? (fast overskrift)
Beskriv uddannelsen i overordnede, generelle termer, fx ”A master’s degree in [uddannelsesnavn] will give you a solid academic foundation in …” eller ”Regardless of whether you choose to study [uddannelsesnavn] as a regular master’s or as a master’s for working professionals, you will learn …/ you will acquire skills that …/ you will become an expert in …”
Overgang til CTA (valgfri, men anbefalet)
Fx ”[Uddannelsesnavn] has xx tracks – each with its own focus” eller ”You can study [uddannelsesnavn] both as a master’s programme and a master’s programme for working professionals.”Big CTA Button, der åbner vindue med valg (fast komponent)
Fx ”Choose track to read more about [uddannelsesnavn].”Global Foldable Footer - orange: Why choose SDU? (fast komponent)
Ansvar: SDUK
“Right in the heart of Scandinavia and Denmark, the University of Southern Denmark (SDU) is perfectly placed to offer you a world-class education while taking advantage of the inclusive and relaxed Danish lifestyle.
Every year, SDU welcomes highly qualified, ambitious and curious students who pursue high levels of professional expertise. Here, you are expected to play an active role in classes and lectures; Denmark’s progressive academic culture and high educational standards are founded on open debate and problem-based learning methods.
As a student at SDU, you’ll be part of an international study environment and live in a student-friendly city that gives you the best conditions to thrive academically, socially and personally.”
Uddannelser under Syddansk Universitets Business School har egen Foldable Footer.
-
Formål og anvendelse
Denne side anvendes, når brugeren har valgt en specifik variant af uddannelsen (type, specialisering og/eller studieby).
Indholdet skal afspejle det valg, brugeren har foretaget i heroen. Hvis uddannelsens indhold eller struktur varierer mellem varianterne, skal siden udarbejdes i separate versioner, så brugeren kun ser information, der er relevant for deres valg.
Formålet er at præsentere den valgte uddannelse mere konkret og detaljeret med fokus på udbytte, læring, relevans og oplevelse.
Indholdet på denne side er lokalt og uddannelsesspecifikt og udfyldes af fakultetet inden for de faste komponenter og overskrifter.
FactList, hvid m. box border i row 8/4 (fast komponent)
Ansvar: FAK
Overskrift og brødtekst er fast, og komponenten stilles til rådighed til smartkopiering, så formulering og udtryk er ens på tværs af alle engelsksprogede kandidatsider. Da linket til den danske version er lokalt for hver uddannelse, skal fakultetet selv indsætte det korrekte link på den enkelte side.
If you hold Danish qualifications
If you speak Danish and have a Danish bachelor's degree, please see the Danish version of this page for relevant information.
⟶ Go to the Danish version of this pageArticle Text i row 8/4 (fast komponent)
Ansvar: FAK
H2: Why [uddannelsesnavn]?
Brødtekst, 5-7 linjer: Skriv med udgangspunkt i jeres viden om de studerende på uddannelsen – sælg drømmen.
Skrivegreb: Start bredt, fx “[Uddannelsesnavn] will provide you with knowledge about …”, indsnævr til læringsfokus, fx “You will learn to …” / “You will build …”, og slut med anvendelse, fx “… which will be useful in …” eller “which are sought after in many workplaces …”
Tænk "What’s in it for me?" for den potentielle studerende, og “oversæt” fag og kompetencer.Choose [Uddannelsesnavn] if you… (valgfri)
- are ambitious and want to elevate your competences to the next level.
- want a sought-after education which is in high demand in the labour market.
- are ready for high academic standards and to contribute in classes and groupwork.
- love the interaction between theory and practice – both during your studies and in your career.
Course highlights
Brødtekst, 4-6 linjer (+ evt. op til 3 bullets):
Skrivegreb: Tænk over at “oversætte” fag og akademisk indforståethed, fx “You will learn to/gain understanding of …” eller “When studying [uddannelsesnavn], you will master /discover…”, “After graduation you will be able to (use, develop, analyse, build …)” og evt. “You can use [uddannelsesnavn] to /when /for …”
Teaching
Indled med: “Critical thinking and freedom of speech are core values in the Danish education system, and you will be encouraged to analyse, question and discuss the course topics and materials.”
Suppler med 2–3 linjer om studiemiljø på den specifikke uddannelse, fx
- “When studying [uddannelsesnavn], you will experience a mix of lectures, group work and practical exercises.”
- “In a typical week, you will take part in lectures, group work and practical exercises.”
- “You will be part of a study group, which is … / which will help you …”
- “You will have access to modern facilities such as … (e.g. labs /makerspace).”
- “There is a progressive approach to learning in Denmark, and you will most likely have a relaxed relationship with both peers and lecturers …”
Afslut med perspektiv (1 linje): fx “The competences you acquire will be useful when you …” eller “The academic culture and teaching methods will prepare you for your future career /prepare you to start looking for your dream job …”
Article Text i row 4/8 eller Big Related Box Slider (fast komponent)
Ansvar: FAK
Citatboks eller kort video med nuværende eller tidligere internationale studerende, der fortæller om deres oplevelse af uddannelsen. Indholdet kan fx handle om motivation for at vælge uddannelsen, studiemiljø og studieliv, muligheder undervejs (udveksling, praktik osv.), faciliteter, undervisere eller fremtidsmuligheder og anvendelse af uddannelsen i job eller videre uddannelse.
Hvis der er ét portræt, bruges ArticleText i row 4/8, hvor tekst eller citat placeres i row 4 og billede eller video i row 8. Ved to eller flere portrætter bruges komponenten Big Related Box Slider med billeder i målet 580x500px.
Portrættet skal åbnes i en lightbox og oprettes som:
- FeaturePage (artikel) ved portrætter bestående af tekst og billede/video.
- Landingpage ved portrætter bestående af video. Her fjernes Article Container, Article Bottom og Old Related Bottom fra landingsiden, og videoen indlejres i en ArticleText placeret i placeholderen “Master” (alternativt i en Row12 i “Master”).
Overskriften skal gerne tage udgangspunkt i et citat eller tema fra portrættet – det bør ikke blot være navnet på den portrætterede.
Search relaterede (fast komponent)
Ansvar: FAK
Komponenten er som udgangspunkt obligatorisk, da den hjælper brugeren med at finde beslægtede uddannelser.
I særlige tilfælde (fx erhvervskandidatuddannelser) kan komponenten midlertidigt udelades, hvis der endnu ikke findes relevante sammenlignelige uddannelser. Den skal tilføjes senere, når forudsætningerne er på plads.
Similar programmes (fast overskrift)
Fold Out Icon Box – hvid m. box border (fast komponent)
Ansvar: FAK
FAQ (fast overskrift)
Omfang: 3-5 uddannelsesspecifikke spørgsmål/svar, der skal indeholde [uddannelsesnavn].
Kandidat
- Where can I study [uddannelsesnavn]?
- Is it difficult to study [uddannelsesnavn]?
- Which jobs can I get with a degree in [uddannelsesnavn]?
- How long does it take to study [uddannelsesnavn]?
- Can I study [uddannelsesnavn] if I have a different bachelor’s degree?
Erhvervskandidat
- How can I combine my job with the master’s programme for working professionals in [uddannelsesnavn]?
- What competences will I acquire with the master’s programme for working professionals in [uddannelsesnavn]?
- Can I switch from the master’s programme for working professionals to the regular master’s programme if my job situation changes?
Note: Der må ikke oprettes generiske spørgsmål og svar lokalt. FAQ-indholdet skal være specifikt for den enkelte uddannelse, og uddannelsens navn skal indgå i spørgsmålet (fx “Hvor kan jeg læse journalistik?”).
Hvis der er behov for generiske spørgsmål og svar, skal de i stedet oprettes som globale FAQ’er, så de kan bruges på tværs af alle uddannelser. Dette sikrer, at siderne ikke konkurrerer internt om SEO eller GEO.
Global Foldable Footer - orange: Why choose SDU? (fast komponent)
Ansvar: SDUK
Samme tekst på alle sider (kan læses i afsnittet "About"). Uddannelser under Syddansk Universitets Business School har egen Foldable Footer.
-
Formål og anvendelse
Siden giver internationale studerende et samlet overblik over, hvordan man bliver optaget på uddannelsen.
Formålet er, at brugeren kan forstå både adgangskrav og optagelsesproces uden at blive sendt ud af uddannelsen. Derfor bygger siden på princippet om ét sammenhængende univers, hvor globale tekster og uddannelsesspecifikke (lokale) tekster kombineres, så brugeren kan finde al relevant information dér, hvor de befinder sig.
Indholdet skal afspejle det valg, brugeren har foretaget i heroen (type, specialisering og evt. studieby). Hvis optagelsesvilkår varierer mellem varianter, skal der udarbejdes separate versioner af siden.
FactList, hvid m. box border i row 8/4 (fast komponent)
Ansvar: FAK
Overskrift og brødtekst er fast, og komponenten stilles til rådighed til smartkopiering, så formulering og udtryk er ens på tværs af alle engelsksprogede kandidatsider. Da linket til den danske version er lokalt for hver uddannelse, skal fakultetet selv indsætte det korrekte link på den enkelte side.
If you hold Danish qualifications
If you speak Danish and have a Danish bachelor's degree, please see the Danish version of this page for relevant information.
⟶ Go to the Danish version of this pageTabs i row 8/4 (fast komponent)
Ansvar: SDU-U
H2: How to apply (fast overskrift)
Design og rækkefølge af tabs er fast. Indholdet kan være globalt, globalt med lokale undtagelser eller helt lokalt afhængigt af uddannelsens optagelsesproces.
Tab 1: 1. See requirements (fast tab og overskrift)
Indholdet er både globalt og uddannelsesspecifikt (lokalt) og beskriver de konkrete krav for at søge uddannelsen.
“You have a legal claim for admission to [uddannelsesnavn], if you have a bachelor’s degree in …” (lav punktopstilling, hvis der er flere)
“You are qualified for admission to [uddannelsesnavn], if you have a bachelor’s degree in …” (lav punktopstilling, hvis der er flere)H2: Entry requirements (fast overskrift)
Brødtekst, 2–3 linjer: “You can still apply for admission, even if you don’t have one of the bachelor’s degrees listed above. You must fulfil the following requirements:”
- lorem ipsum
- lorem ipsum
- lorem ipsum
H3: Don't have the right qualifications? (hvis relevant)
H2: Language requirements (fast overskrift)
Brødtekst 1–2 linjer: “You must be able to document your English language proficiency. You can document your language skills by:”
- Nordic examination certificate
- European secondary education degree
- Language test
- Education from Canada, USA, Australia, New Zealand, United Kingdom or Ireland
“You must upload documentation of your language proficiency to your application no later than 5 July, 12 noon CET.”
Teksterne udarbejdes i et samarbejde mellem SDUK og SDU-U og indarbejdes efterfølgende i de fælles retningslinjer.
H2: Get a pre-assessment of your qualifications (fast overskrift)
SDUU afklarer om det er muligt på kandidat. I så fald udarbejdes tekst i et samarbejde mellem SDUK og SDU-U, som efterfølgende indarbejdes i de fælles retningslinjer.
H2: Occupational requirements (kun erhvervskandidat)
H2: Credit transfer (hvis relevant)
H2: Ranking criteria (fast overskrift)
Brødtekst 2–3 linjer: “Student places on the programme are limited. If there are more qualified applicants than available places, ranking will be based on a grade point system/ interviews/ test …”
“If you have a legal claim to admission, you will be admitted regardless of the number of applicants.”Global Article Text i row 4/4/4
- Article Text 1 – placeres i første column
Billede - Article Text 2 – placeres i anden column
The Danish grading system is a 7-point grading scale. It is compatible with the grading scale used by the European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS). A minimum grade of 02 is required to pass an exam.
⟶ Read more about the Danish grading system
Tab 2: 2. Prepare your documentation (fast tab, overskrift kan tilpasses)
Overskriften og brødteksten er global for uddannelser, der følger den gængse optagelsesproces. Teksterne (inkl. information om application fee) udarbejdes i samarbejde mellem SDUK og SDU-U og indarbejdes efterfølgende i de fælles retningslinjer.
Indholdet tilpasses lokalt for uddannelser, der har en anden optagelsesproces.
Tab 3: 3. Apply via DANS (fast tab og overskrift)
Overskriften og brødteksten er global for uddannelser med standardproces. Teksterne udarbejdes i et samarbejde mellem SDUK og SDU-U og indarbejdes efterfølgende i de fælles retningslinjer. Indholdet tilpasses lokalt, hvis ansøgningsflowet afviger (fx særlige deadlines eller portaler).
Global Article Text i row 4/8 (fast komponent)
Ansvar: SDU-U
Her indsættes én af tre mulige globale Article Texts, alt efter hvornår uddannelsen har studiestart, dvs. 1) september, 2) februar eller 3) både september og februar. Brødteksten er global for uddannelser med standardproces og kan tilpasses lokalt ved særlige forløb (fx ekstra tests eller tidlige optag). Illustration er fast.
H2: After you have applied (fast overskrift)
Teksterne udarbejdes i et samarbejde mellem SDUK og SDU-U og indarbejdes efterfølgende i de fælles retningslinjer.
Global/lokal sort FactList i row 6/6 (fast komponent)
Ansvar: SDU-U
H2: Grants/ scholarships
Brødtekst. Informer om, hvorvidt man kan søge scholarship til den specifikke uddannelse. Skriv fx: “There are currently no scholarships available for this programme.” eller “Scholarships are available for this programme. Read more about eligibility and how to apply.” Teksten skal være kort, neutral, og links skal åbne i lightbox.H2: State Education Grant (SU) for EU citizens
“SU is a monthly grant to help Danish students with their living costs. As an EU/EEA citizen, you can apply for equal status with Danish citizens if you meet certain criteria.”
⟶ Read more about SUGlobal Article Text m. fold out i row 6/6 (fast komponent)
Ansvar: SDU-U
H2: Tuition fees
- EU/EEA citizens and Switzerland
- Non-EU/EEA citizens
Global Fold Out Icon Box – hvid m. box border (fast komponent)
Ansvar: SDU-U
H2: What is… (fast overskrift)
Indeholder forklaringer på centrale begreber i optagelsesprocessen. Spørgsmål og svar er globale tekster og ændres ikke lokalt. Teksterne udarbejdes i et samarbejde mellem SDUK og SDU-U og indarbejdes efterfølgende i de fælles retningslinjer.
- documentation of qualifications
- early admission for students with functional impairments
- pre-assessment (hvis muligt)
- Flere?
Hvis et begreb ikke er relevant for uddannelsen, må det fjernes.
Global Link Section i row 444 (fast komponent)
Ansvar: SDU-U
Special conditions (fast overskrift)
Link Section med links til lightboxes med indhold fra vejledningsuniverset. Indholdet erstatter nuværende sider/tekster om særlige forhold og dækker særlige optagelsesforhold på tværs af uddannelser.
- Bachelor’s degree delayed
- Special rules if you already hold a master’s degree
- Application for exemption
Global Foldable Footer - orange: Why choose SDU? (fast komponent)
Ansvar: SDUK
Samme tekst på alle sider (kan læses i afsnittet "About"). Uddannelser under Syddansk Universitets Business School har egen Foldable Footer.
-
Formål og anvendelse
Siden giver brugeren et overblik over, hvordan uddannelsen er struktureret i hele studietiden, herunder progression, fagligt indhold, arbejdsform og valgmuligheder.
Formålet er at give et realistisk og brugervenligt indblik i, hvordan uddannelsen forløber i praksis – fra grundlæggende kurser til fordybelse og specialisering.
Indholdet skal afspejle det valg, brugeren har foretaget i heroen (type, specialisering og evt. studieby). Hvis uddannelsens opbygning er forskellig mellem varianterne, skal der udarbejdes separate versioner af siden, så brugeren kun ser information, der er relevant for deres valg. Retningslinjerne for indhold er forskellige for kandidat og erhvervskandidat.
Siden følger en global struktur og indeholder både globale og uddannelsesspecifikke (lokale) tekster.
Article Text i row 8/4 (fast komponent)
Ansvar: FAK
H2: How is [uddannelsesnavn] structured? (fast overskrift)
a. Kandidat: Brødtekst, 4-6 linjer: Beskriv kort uddannelsens længde og overordnede sammensætning. Skrivegreb: Fx “[Uddannelsesnavn] is studied over 2 years, and each academic year is divided into 2 semesters. During your studies, you will have a range of opportunities to adjust the study process, including exchange, internship and project work.” Suppler evt. med fx “You start with courses in …” og “Later, you will have the opportunity to specialise in …”
b. Erhvervskandidat: Brødtekst (5-7 linjer): Fokusér på tre ting:
- Varighed: Skriv tydeligt, hvor længe erhvervskandidatuddannelsen varer. Det kan være 2, 3 eller 4 år afhængigt af uddannelsens tilrettelæggelse.
- Struktur: Forklar, hvordan forløbet er organiseret: fx i kvartaler med ét kursus ad gangen, i semestre eller i blokke. Angiv, hvordan eksamener placeres (typisk efter hvert kursusforløb).
- Kombination med arbejde: Forklar, at erhvervskandidaten er tilrettelagt, så den kan gennemføres sideløbende med relevant beskæftigelse. Hvis uddannelsen indeholder perioder på fuldtid, skal det fremgå, hvordan det påvirker balancen mellem studie og job. Inddrag evt., at opgaver/projekter ofte kan tage udgangspunkt i den studerendes arbejdsplads.
[Tabs eller ODIN-script] i row 8/4 (fast komponent)
Ansvar: FAK
Der er to muligheder for at vise opbygningen af uddannelsens semestre. Begge løsninger er tilladt. Fakultetet vælger den løsning, der passer bedst til uddannelsens behov, indhold og arbejdsgange.
1. Tabs, hvid m. box border (anbefales)
a. Kandidat: Indsæt tabs og beskriv uddannelsens sammensætning opdelt i år 1 og 2. Hav fokus på læringsforløb og udvikling – ikke pensumlister. Undgå studieordningssprog. Skriv fx “The first year of [programme name] gives you specialised knowledge of …” eller “In the beginning, you will work with …” og “In the second year of the programme, you will go deeper into …”
Inkluder:- Fagliste med ECTS og eksamensform
- Info om praktik/udveksling
- Links: studieordning, kurser/fag
Inkluder:- Fagliste med ECTS og eksamensform
- Opgaver/arbejdskrav og hvordan de relaterer til job
- Links: studieordning, kursusbeskrivelser
2. ODIN semestertabel (alternativ mulighed)
ODIN-tabel kan anvendes, hvis man ønsker automatisk opdatering og fuld overensstemmelse med studieordningen.
Fordelen er mindre vedligehold og sikring af datakonsistens. Ulempen er sproget og visningen, som er mere studieordningspræget og mindre målgruppevenlig. Der arbejdes fortsat på en automatiseret og mere brugervenlig integration af ODIN. Indtil en fælles løsning foreligger, giver tabs mest fleksibilitet i formidlingen, men begge løsninger er gangbare.
Article Text i row 8/4 (fast komponent)
Ansvar: FAK
H2: Choices and options (fast overskrift)
- Kandidat: Brødtekst, 3-4 linjer: Forklar, hvor og hvornår der er valgfag, udlandsophold, projekter eller specialiseringer, men uden at gentage semestervisningen. Skriv fx “The 3rd semester has very few obligatory courses and is therefore well suited for an exchange abroad or electives at SDU”. Suppler gerne med Fold Out List, hvor mulighederne kan uddybes.
- Erhvervskandidat: Brødtekst, 3-4 linjer: Forklar, hvornår der er mulighed for valgfag og specialisering, men uden at gentage semestervisningen, skriv fx “In the 2nd semester, you can choose electives with particular relevance for your occupation. And the 4th semester is designated for the master’s thesis …” Suppler gerne med Fold Out List, hvor mulighederne kan uddybes.
H3: Switch from master’s for working professionals to regular master’s programme (hvis relevant)
Brødtekst, 1-2 linjer: Skriv, om det er muligt at skifte mellem forskellige kandidattyper under samme uddannelse. Indsæt link til ny side om overflytning mellem erhvervskandidat og almindelig kandidat.
Tabel-skabelon i row 12 (fast komponent)
Ansvar: FAK
Indsæt et skema, der viser en typisk uge. Skemaet skal give et realistisk indblik i arbejdsbelastning og variation mellem forelæsninger, øvelser og gruppearbejde. For erhvervskandidat skal det give et realistisk indblik i, hvordan deltidsstudiet kan kombineres med job.
Vælg CSS-skabelonen “ugeskema” ved oprettelse af tabellen. Den sikrer, at ugeplanen følger SDU’s visuelle profil og er mobiloptimeret.
H2: A typical week (fast overskrift)
- Kandidat: Brødtekst: 2-3 linjer, der forklarer, at skema varierer, men at eksemplet viser et typisk billede. Skriv fx “In a typical week, you will spend 20 hours on lectures and classes and another 20 hours on independent study activities and group work.”
- Erhvervskandidat: Brødtekst, 2-3 linjer: Forklar, at skemaet varierer, men at eksemplet viser en typisk uge som erhvervskandidat, fx “In a typical week, you will spend 8-10 hours on classes and another 10-12 hours on independent study activities and group work – in parallel with your job.”
Globale Article Texts i row 4/8 (fast komponent)
Ansvar: SDU-U
Global Article Text 1, placeres i første column:
H2: Academic culture in Denmark
“Danish academic culture is characterised by active participation in class, group work and critical thinking. Rather than simply accumulating and reproducing knowledge, you will be expected to analyse, question and discuss the course topics.”
“The relationship between lecturers and students is often rather informal; students and lecturers may find themselves joking together and engaging in vigorous debates during classes and lectures.”Global Article Text 2, placeres i anden column:
BilledeGlobal Foldable Footer - orange: Why choose SDU? (fast komponent)
Ansvar: SDUK
Samme tekst på alle sider (kan læses i afsnittet About). Uddannelser under Syddansk Universitets Business School har egen Foldable Footer.
-
Formål og anvendelse
Siden giver brugeren indblik i, hvordan det er at være studerende på uddannelsen.
Indholdet skal afspejle det valg, brugeren har foretaget i heroen (studieby), så informationen om studiemiljøet opleves relevant og konkret. Hvis studielivet varierer mellem studiebyer, skal der udarbejdes separate versioner af siden. Retningslinjerne for indhold er forskellige for henholdsvis kandidat og erhvervskandidat.
Formålet er at give et realistisk og tiltalende billede af hverdagen som studerende og fremhæve de fællesskaber, faciliteter og muligheder, der kendetegner uddannelsen.
Siden følger en global struktur og indeholder både globale og uddannelsesspecifikke (lokale) tekster.
Article Text i row 8/4 (fast komponent)
Ansvar: FAK
H2: Life as a(n) [uddannelsesnavn] student (fast overskrift)
- Kandidat: Brødtekst, 5-7 linjer: Beskriv studiemiljøet på den specifikke uddannelse med fokus på fagligt fællesskab, projektkultur og forskningsmiljø, fx “When studying [uddannelsesnavn], you will work in close collaboration with your fellow students on several projects, which will help you form a professional and social network.” eller “[Uddannelsesnavn] is closely linked with the research environment at the faculty …” Fremhæv det, der kendetegner undervisningsformen og relationen mellem studerende og undervisere, fx “Students and lecturers work together on …” eller “Study groups and the academic communities will help you …”
- Erhvervskandidat: Brødtekst, 5-7 linjer: Beskriv balancen mellem studie og job: fleksibel tilrettelæggelse, eksamensplacering, planlægningsværktøjer, fx “The [uddannelsesnavn] is easy to match with your job and everyday life because …” eller “When studying [uddannelsesnavn], you will work in close collaboration with your fellow students on several projects, which will help you form your professional and social network.”
Societies and events (valgfri)
Her kan der tilføjes uddannelsesspecifik information om faglige og sociale studenterforeninger, netværk og aktiviteter på tværs af årgange, fx:
- Societies
- Friday bars
- Amateur theatre
- Sports clubs
- Events and networks
Konkrete eksempler gør studiemiljøet levende og troværdigt.
Facilities (valgfri)
- Kandidat: Brødtekst, 3-5 linjer: Beskriv de vigtigste faciliteter på netop denne uddannelse (lab, makerspace, klinikker, biblioteker, studieområder). Blær gerne, hvis vi har noget særligt godt, fx “As a student, you will have access to modern laboratories where …” eller “You can use the [makerspace/workshops/IT facilities] for …”
- Erhvervskandidat: Brødtekst, 3-5 linjer: Beskriv de vigtigste faciliteter på netop denne uddannelse (lab, makerspace, klinikker, biblioteker, studieområder). Fremhæv digitale ressourcer (optagede forelæsninger, e-læring) og fleksibilitet ift. adgang til campusfaciliteter (aften/weekend). Suppler evt. med citater fra studerende om job/studie-balance.
Shared facilities on campus (fast komponent)
Global tekst pr. studieby med information om fælles faciliteter.
Globale Article Texts i row 6/6 (fast komponent for kandidat, valgfri erhvervskandidat)
Ansvar: SDUK
H2: Student life in [Studieby]
Global tekst pr. studieby baseret på studieby-sider og nuværende studielivssider, der formidler byens muligheder, campusmiljø, fællesskaber og rammer for studentertilværelsen.Autoplay af dronefilm fra studieby (fast element).
Global: Article Texts i forskellige rows (fast komponent)
Ansvar: SDUK
Billedgalleri
Galleri med billeder af studerende i faglige og sociale aktiviteter. Der stilles variationer til rådighed for hver studieby og, når relevant, for hvert fakultet, så galleriet kan afspejle lokale forhold og visuelle behov.
Galleriet laves ved at indsætte en row 12, hvori der placeres to row 6/6 efter hinanden. I første row 6/6 tilføjes to row 6/6 i højre column under hinanden. I anden row 6/6 tilføjes to row 6/6, én i hver column. Herefter kan der indsættes de globale article texts med billeder.
Elementsti: /sitecore/content/Global/Global Pagecontent/Global Advanced Article Text/Global Article Text/sdu.dk/uddannelsessider/billedgalleri
Article Text i row 8/4 (valgfri)
Ansvar: FAK
H2: First days as a student at [uddannelsesnavn]
Brødtekst (3-5 linjer): Beskriv studiestarten og introforløb. Indholdet kan tilpasses på den enkelte uddannelse og fremhæve særlige introaktiviteter, støtteordninger, studiestartsevents eller andre elementer, der er specifikke for uddannelsen.Global Extended Link List (fast komponent for fuldtidsstudier)
Ansvar: SDU-U
Der laves en global extended link list per by, så links til Student Housing kan rettes mod uddannelsens respektive studieby.
- Accommodation
Student housing
Explore the housing options and see where you could live while studying at SDU.
⟶ Read about housing in [Studieby] (den relevante housing-side åbner i lightbox) - Budget
Living costs
Get an idea of how much other international students spend each month.
⟶ Learn about living costs in Denmark (living cost-side åbner i lightbox) - Culture
Social life
Check out the social life at SDU before you come and experience it for yourself.
⟶ Read about social life at SDU (social life-side åbner i lightbox)
Global Foldable Footer - orange: Why choose SDU? (fast komponent)
Ansvar: SDUK
Samme tekst på alle sider (kan læses i afsnittet About). Uddannelser under Syddansk Universitets Business School har egen Foldable Footer.
-
Formål og anvendelse
Siden giver brugeren indblik i mulighederne efter endt studie.
Indholdet skal afspejle det valg, brugeren har foretaget i heroen (type, specialisering og evt. studieby). Hvis karrieremuligheder varierer mellem varianter, skal der udarbejdes separate versioner af siden. Retningslinjerne for indhold er forskellige for henholdsvis kandidat og erhvervskandidat.
Formålet er at skabe realistiske forventninger til den videre vej for den studerende og samtidig vise uddannelsens relevans og anvendelsesmuligheder på arbejdsmarkedet.
Siden følger en global struktur og indeholder både globale og uddannelsesspecifikke (lokale) tekster.
FactList, hvid m. box border i row 8/4 (valgfri)
Ansvar: FAK
Kan anvendes til at fremhæve relevante fakta om karriereudsigter, fx:
- Dimittendledighed
- Gennemsnitsløn
- Andel i job efter 6 måneder
- Typiske brancher
- Videreuddannelsesrate
- Andre relevante nøgletal
Tal skal indsættes som img (persp-solid), og design bestilles ved Grafisk Center for at sikre overensstemmelse med visuel identitet.
Article Text i row 8/4 (fast komponent)
Ansvar: FAK
H2: Career opportunities with a degree in [uddannelsesnavn] (fast overskrift)
- Kandidat: Brødtekst, 4-6 linjer: Beskriv, hvordan kandidatuddannelsen kvalificerer til arbejdsmarkedet. Læg vægt på typiske funktioner og roller. Forklar, hvordan uddannelsen bygger videre på bacheloren, hvordan den giver specialiserede kompetencer, og hvordan det giver værdi ift. job og ansættelse. Skrivegreb: Fx “Other people with a master’s degree in [uddannelsesnavn] often work with …/ often solve complex tasks regarding ...” eller “With a master’s degree in [uddannelsesnavn], it is likely that you will build your career in [branche/organisationstype].”
- Erhvervskandidat: Brødtekst, 4-6 linjer: Den studerende er allerede i job, så fokuser på, at uddannelsen er en opkvalificering, styrkelse af eksisterende kompetencer og mulighed for nye roller og ansvar. Skriv også gerne, hvordan virksomheden får gavn af, at medarbejderen udvikler akademiske og analytiske kompetencer sideløbende med arbejdet. Skrivegreb: Fx “Other people with a master’s degree for working professionals in [uddannelsesnavn] often work with …/ often solve complex tasks regarding ...” eller “A master’s degree in [uddannelsesnavn] will prepare you to take on new roles and responsibilities in your job, e.g. a greater responsibility for … You will bring new knowledge and inspiration to your workplace and …”
H2: Jobs and industries (fast overskrift)
- Kandidat: Brødtekst, 4-6 linjer: Fremhæv overordnede jobfunktioner (fx analyse, rådgivning, ledelse) og brancher/organisationer, hvor dimittender typisk ansættes. Angiv evt., om der er stærk efterspørgsel i bestemte sektorer. Skrivegreb: Fx “Other people with a degree in [uddannelsesnavn] often work with [opgaver/problemstillinger]” eller “You can find jobs in sectors such as …” eller “Many graduates work as [funktion/rolle] in [branche/organisationstype].”
- Erhvervskandidat: Brødtekst, 4-6 linjer: Fremhæv, at uddannelsen kan føre til opkvalificering, lederroller eller nye funktioner i samme organisation/branche. Nævn også, at en erhvervskandidat har samme akademiske niveau som en ordinær kandidat og derfor giver adgang til de samme karrieremuligheder på længere sigt. Skrivegreb: Fx “Graduates often take on new responsibilities or a new job title at their workplace. Other graduates use the degree and their new competences to search for new opportunities in other sectors or …”
Article Text i row 4/8 eller Big Related Box Slider (fast komponent)
Ansvar: FAK
Citatboks eller kort video med alumnefortælling(er).
Fortællingerne skal komme fra tidligere studerende (ikke nuværende) og kan handle om:
- Overgangen fra studie til job / fokus på balancen mellem arbejde og studie
- Hvordan uddannelsen forberedte dem fagligt og personligt
- Karriereveje og jobtyper
- Betydningen af netværk, praktik, specialisering osv.
Hvis der er ét portræt, bruges ArticleText i row 4/8, hvor tekst eller citat placeres i row 4 og billede eller video i row 8. Ved to eller flere portrætter bruges komponenten Big Related Box Slider med billeder i målet 580x500px.
Portrættet skal åbnes i en lightbox og oprettes som:
- FeaturePage: ved portrætter bestående af tekst og billede/video.
- Landingpage: ved portrætter bestående af video. Her fjernes Article Container, Article Bottom og Old Related Bottom fra landingsiden, og videoen indlejres i en ArticleText placeret i placeholderen “Master” (alternativt i en Row12 i “Master”).
Overskriften skal gerne tage udgangspunkt i et citat eller tema fra portrættet – det bør ikke blot være navnet på den portrætterede.
Global Small Related Boxes Vertical List i row 50/50 (fast komponent)
Ansvar: SDU-U
Careers in Denmark
“Denmark is renowned for its thriving job market and a consistently high rate of employment.”
⟶ Read more about building your career in Denmark (åbner i lightbox med ny tekst ud fra: SDU job & career)Work while you study (kun kandidat)
“A student job is a good way to get a sneak peek of Danish work culture and get to know the Danes.”
⟶ Read more about student jobs (åbner i lightbox med ny tekst ud fra: SDU job & career)Teksterne udarbejdes i et samarbejde mellem SDUK og SDU-U og indarbejdes efterfølgende i de fælles retningslinjer.
Global Foldable Footer - orange: Why choose SDU? (fast komponent)
Ansvar: SDUK
Samme tekst på alle sider (kan læses i afsnittet About). Uddannelser under Syddansk Universitets Business School har egen Foldable Footer.
-
Menupunktet Mød SDU er standard på kandidatuddannelser og giver et samlet overblik over, hvordan potentielle studerende kan møde eller besøge SDU – fysisk, online eller gennem direkte kontakt med studerende eller vejledere.
På erhvervskandidatuddannelser findes der i øjeblikket ingen relevante tilbud, som brugerne kan deltage i under “Mød SDU”. Derfor erstattes menupunktet midlertidigt af “For arbejdsgiver”, som i stedet henvender sig til virksomheder og samarbejdspartnere.
Denne løsning er midlertidig. Når SDU udvikler relevante tilbud til erhvervskandidater (fx infomøder, events eller rådgivning), skal “Mød SDU” oprettes for erhvervskandidatuddannelser. “For arbejdsgiver” forsvinder ikke, men bliver som et ekstra menupunkt, fordi virksomheder fortsat er en central målgruppe for erhvervskandidatuddannelserne.
Meet SDU
Formål og anvendelse
Siden giver brugeren et samlet overblik over de forskellige måder, hvorpå de kan møde eller besøge SDU – fysisk, online eller gennem direkte kontakt med studerende eller vejledere.
Formålet er at hjælpe brugeren til at tage næste skridt i deres studievalg, fx ved at opleve SDU i praksis og få svar på spørgsmål fra relevante personer.
Siden bygger på princippet om ét sammenhængende univers: Alle links åbner i lightbox, så brugeren forbliver i løsningen og ikke sendes ud på eksterne sider.
Strukturen er global med faste komponenter og faste titler, mens de konkrete links kan tilpasses lokalt, så de matcher den enkelte uddannelse og studieby.
Kassogram i row 12 (fast komponent)
Ansvar: SDU-U
Der laves en global skabelon, der kan tilpasses, hvor nødvendigt, fx link til infomøder; kun nogle fakulteter har "Studerende for en dag" for kandidatstuderende.Meet SDU (fast overskrift)
Teaser (fast): “You can get to know SDU in various ways: come and visit us, meet us online or talk directly with one of our student advisors.”Faste titler i kassogram (må ikke omskrives, måned angives hvor relevant):
- Join Online Open Day
- Listen to the information meeting about [uddannelsesnavn] (valgfri – kun, hvis relevant for uddannelse/fakultet)
- Book an appointment with one of our advisors
- Join Open Days in [studieby] in [måned] (linker til Åbent Hus for studiebyen)
- Try being a Student for a Day in [måned] (valgfri – kun, hvis fakultetet tilbyder det; linker til Studerende for en dag for fakultet)
Alle links skal åbne i lightbox for at fastholde brugeren i samme univers.
Article Text i row 6/6 (fast komponent)
Ansvar: SDU-U
H2: Chat with a student from [uddannelsesnavn] (fast overskrift)
Brødtekst, 2-3 linjer + linktekst: fx “Do you want to know more about what it’s like to be a student on the [uddannelsesnavn] programme? You can write to or talk with a current student and get answers to all your questions – ranging from the study environment and social life to teaching methods and group work.”
Link skal åbne i lightbox, så brugeren fastholdes i samme univers. I row 8 indsættes Article Text med billede af den pågældende studerende.
Indholdet bør opdateres løbende for at sikre, at den studerende stadig er aktiv og relevant.
Global Link Section i row 444 (fast komponent)
Ansvar: SDU-U
H2: Further options (fast overskrift)
- Come to the Festival of Research in April
- Meet us at a student fair in [land]
- Flere?
Alle links åbner i lightbox.
Global Foldable Footer - orange: Why choose SDU? (fast komponent)
Ansvar: SDUK
Samme tekst på alle sider (kan læses i afsnittet under About). Uddannelser under Syddansk Universitets Business School har egen Foldable Footer.
For employers
Formål og anvendelse
Denne side henvender sig til virksomheder, der har – eller overvejer at have – en medarbejder på en erhvervskandidatuddannelse. Formålet er at forklare, hvad en erhvervskandidat er, og hvordan uddannelsen kombinerer arbejde og deltidsstudier på et akademisk niveau.
Siden skal give arbejdsgiveren klar viden om, hvilken rolle virksomheden spiller, hvilke krav og rammer der gælder, samt hvilke fordele virksomheden kan få ved at støtte en medarbejder i forløbet. Samtidig skal siden gøre det nemt at komme i dialog med SDU.
Strukturen er global med faste komponenter og overskrifter. Visse elementer kan tilpasses lokalt, så de afspejler den konkrete erhvervskandidatuddannelse og de modeller, den udbydes efter.
Global Article Text i row 8/4 (fast komponent)
Ansvar: SDU-U
H2: What will you get with a student in [uddannelsesnavn]? (fast overskrift)
Brødtekst, 4–5 linjer. Beskriv de specifikke fordele for virksomheden med denne erhvervskandidat.
Skrivegreb, fx “With a master’s student at [programme name], you get direct access to the latest research and knowledge about …” eller “A master’s student can create new opportunities for development and innovation because …” eller “When you employ a master’s student, you get an employee who can continuously apply the latest knowledge to your workflows/product development/processes and plant new ideas for …”
H3: [Uddannelsesnavn] can be organised as… (fast overskrift)
Indsæt en Article Text baseret på en global skabelon med beskrivelser af de mulige erhvervskandidatmodeller (fx Fleksibel erhvervskandidat, 1+2-model, kombinationsmodel mv.). Indsæt kun de modeller, som den konkrete uddannelse udbydes som.
Teksterne udarbejdes i et samarbejde mellem SDUK og SDU-U og indarbejdes efterfølgende i de fælles retningslinjer.
Global Article Text i row 6/6 (fast komponent)
Ansvar: SDU-U
H2: Employer’s role and responsibilities (global article text)
Valgfri lokal eller global tekst:
“The workplace is an important partner for the employee's master’s programme for working professionals. You help create a good framework so that the employee can immerse themselves in the study programme and at the same time be a valuable and dedicated employee and colleague at work.”
It may be a good idea to:
- align expectations about time and flexibility during periods with exams or projects.
- plan work tasks that are relevant to the study programme.
- contribute cases/tasks that the employee can include in the programme.
- ensure ongoing dialogue and coordination with the employee and the University.
H2: Framework (fast overskrift)
Krav og rammer for erhvervskandidatuddannelser kan variere afhængigt af model og fuldtid/deltid. Globale fold-outs kan kombineres med lokale tekstelementer, så de kan redigeres uafhængigt af hinanden, og de globale tekster kan redigeres fra centralt hold.
Fold-outs udarbejdes med standardtekster om:
- Structure
- Workload
- Documentation
- Public/private occupation
- Entrepreneurship
- SU
- Flexibility
Teksterne udarbejdes i et samarbejde mellem SDUK og SDU-U og indarbejdes efterfølgende i de fælles retningslinjer.
Global Article Text i row 6/6 (fast komponent)
Ansvar: FAK
H2: Benefits (fast overskrift)
Brødtekst, 1-2 linjer: fx “With a master’s student in [uddannelsesnavn] in the workplace, you will experience a number of benefits:
- Your employee will learn to … / become even better at …
- Academic knowledge about [fagområde] can be used for …
- The employee gets a strong connection to the company and the academic knowledge is linked to your business, strategy and processes from the start …
- The company gets a unique opportunity to spot and retain valuable future talent …"
H2: Expectations (fast overskrift)
Brødtekst, 4-6 linjer: fx “Both the student and your company will benefit if you engage with the programme on an ongoing basis – there may be electives that are particularly relevant to the company, or you can get help with specific challenges as relevant to the programme structure and projects. You can help the student for the duration of study and get the best out of it yourself by:
- contributing examples and cases.
- welcoming ideas and new knowledge.
- being flexible in relation to workload."
Der indsættes et billede i column 2 af row 6/6.
Global Article Text i row 8/4 (fast komponent)
Ansvar: FAK
H2: Contact (fast overskrift)
Brødtekst, 2–3 linjer + kontaktperson (navn/funktion/mail/evt. billede). Indhold: Gør det nemt at tage næste skridt. Præsenter en konkret indgang til dialog, fx uddannelsesleder eller virksomhedskontakt. Skrivegreb: Skriv kort, inviterende og handlingsorienteret.
Der indsættes et billede af kontaktperson eller ikon i row 4.
Global Foldable Footer - orange: Why choose SDU? (fast komponent)
Ansvar: SDUK
Samme tekst på alle sider (kan læses i afsnittet under About). Uddannelser under Syddansk Universitets Business School har egen Foldable Footer. -
Formål og anvendelse
Siden giver brugeren et klart overblik over, hvem de skal kontakte afhængigt af deres spørgsmål. Retningslinjerne for indhold er forskellige for henholdsvis kandidat og erhvervskandidat.
Formålet er at sikre, at brugeren hurtigt kan få hjælp til både uddannelsesfaglige spørgsmål og optagelsesrelaterede spørgsmål uden at blive sendt ud af løsningen.
Siden følger princippet om ét sammenhængende univers: Kontaktmuligheder præsenteres i faste komponenter, og eksterne links åbner i lightbox.
Strukturen er global, men indholdet i den første faktaboks er uddannelsesspecifikt (lokalt), mens indholdet i den anden er globalt.
FactList i row 6/6, hvid m. box border (fast komponent)
Ansvar: FAK
Lokalt indhold. Link skal åbne i lightbox.Kandidat
H2: Ask about [uddannelsesnavn] (fast overskrift)
Fx “Student advisors at [fakultet] are ready to help you with questions regarding:
- the structure and content of the programme.
- what it’s like to be an international student at SDU.
- teaching methods, exams and student facilities.
[Write to xx@sdu.dk] to book an online or phone meeting with a student advisor.”
Erhvervskandidat
H2: Ask about [uddannelsesnavn] (fast overskrift)
Fx “Student advisors at [fakultet] are ready to help you with questions regarding:
- how to combine the study programme with your job.
- the curriculum, flexibility and the role of the employer.
- how the study programme can benefit both the student and the employer.
[Write to xx@sdu.dk] to book an online or phone meeting with a student advisor.”
Global FactList i row 6/6, hvid m. box border (fast komponent)
Ansvar: SDU-U
Globalt indhold. Link skal åbne i lightbox.H2: Ask about admission and entry requirements (fast overskrift)
SDU Admissions is ready to help you with questions about:
- choosing the right programme for you.
- entry requirements for international applicants.
- how to apply through the admission system.
You can contact SDU Admissions by email or phone. [See contact details]
Note: Denne sektion vil blive revideret i 2026 i forbindelse med omstillingen af SDU’s uddannelsesadministration, da kontakt- og vejledningsstrukturer kan ændre sig.
Global Foldable Footer - orange: Why choose SDU? (fast komponent)
Ansvar: SDUK
Samme tekst på alle sider (kan læses i afsnittet under About). Uddannelser under Syddansk Universitets Business School har egen Foldable Footer.