Skip to main content
DA / EN

Digital Eksamen for VIP

Digital Eksamen er SDU's platform til håndtering af digitale eksamener

 I harmonikamenuerne nedenfor, finder du vejledninger til brug af systemet samt information om hvor du kan henvende dig hvis du har brug for yderligere hjælp.

Generelle vejledninger til systemet Digital Eksamen findes også på Digital Eksamen's egen hjemmeside.

Du kan finde grundlæggende information om resultatregistrering her

Du kan finde information om plagiatkontrol her

Adgang til systemet

Du kan logge på systemet via log-in knappen nedenfor, eller via adressen digitaleksamen.sdu.dk

Som intern bedømmer skal du logge ind via OAuth. Du skal bruge dit eksisterende brugernavn og adgangskode fra SDU. Hvis du ikke kan huske dine login-informationer, kan du først prøve password.sdu.dk, og hvis det ikke lykkes, skal du henvende dig til SDU-IT (Servicedesk@sdu.dk).

Har du problemer med log-in, kan du prøve at åbne din browser i inkognito-tilstand (Chrome)/ Inprivate tilstand (Microsoft Edge).  Højreklik på browserikonet i din værktøjslinje, og vælg "Nyt Inkognitovindue" eller "Nyt Inprivate vindue" for at åbne et browservindue hvor du ikke er logget ind i andre systemer eller med andre brugernavne og passwords. Gå herefter til digitaleksamen.sdu.dk og log ind med dit SDU brugernavn og password. 

Bemærk: Digital Eksamen fungerer i browserne Chrome, Firefox, Safari og Microsoft Edge.

 

 

Login Digital Eksamen

 

FAQ

SDUs eksamenshåndteringssystemer kræver at universitetet har bestemte stamdata for de personer der skal kunne tilgå protokollerne. Det drejer sig om personnummer, fulde navn, e-mailadresse og mobiltelefonnnummer.

  1. Personnummer og fulde navn er krævet af systemet, og bruges til entydig identifikation af censor og eksaminator.
  2. E-mailadresse skal angives, da systemet sender notifikationer ud i forbindelse med bedømmelsesstart og deadline. Brug den e-mail adresse du ellers bruger i arbejdssammenhænge.
  3. Mobiltelefonnummer skal bruges til reset af password.

Universitetet har oprettet et indtastningsmodul placeret på egne servere, der gør egen oprettelse af stamdata sikkert og nemt tilgængeligt for alle censorer og eksaminatorer tilknyttet eksamener på SDU. For at komme til indtastningsmodulet, skal du klikke på linket her: https://sduprofil.sdu.dk/ExternalUser

For ansatte på SDU, er de påkrævede oplysninger i de fleste tilfælde allerede indlæst fra eksisterende data. Vi vil her bede dig om at gennemse de indlæste data, og rettet e-mailadresse eller telefonnummer hvis der er fejl. Du kan ikke rette i andre felter.

For eksterne censorer, kan data være indlæst hvis du har været tilknyttet universitetet inden for de sidste par år. For de fleste vil data ikke være indlæst. Vi vil her bede dig om at indtaste de påkrævede oplysninger. Nødvendige oplysninger er personnummer, navn, e-mailadresse og mobiltelefonnummer.

Er du i tvivl om sikkerheden i systemet, eller støder du på tekniske problemer ved inddateringen af data, er du velkommen til at henvende dig til SDU IT Service Desk på tel: 6550 2990, og email: servicedesk@sdu.dk.

 

https://sduprofil.sdu.dk/ExternalUser

Alle downloadede filer over 2 gigabyte bliver hentet i formatet 7-zip. Du kan downloade programmet 7-Zip på hjemmesiden 7-zip.org

I udgangspunktet skal du selv hente eksamensbesvarelsen i Digital Eksamen.

Det kommer an på praksis på det fakultet du er tilknyttet, om du tillige har mulighed for at få en fysisk kopi af eksamensbesvarelsen.

Du kan kontakte eksamensadministratoren der er tilknyttet den prøve du skal bedømme, og spørge ind til praksis.

Du kan logge på systemet via log-in knappen ovenfor, eller via adressen digitaleksamen.sdu.dk.

Som ekstern bedømmer skal du logge ind med MitID.

Har du ikke et MitID, kan du logge ind med din e-mailadresse, og bestille et password  ved at klikke på "Nyt kodeord".

Er du eksterne, men skal fungere som intern bedømmer? Se under "Hvordan logger jeg på som intern bedømmer"

OBS: Digital Eksamen fungerer i browserne Firefox, Chrome, Safari og Microsoft Edge.

Du kan logge på systemet via log-in knappen ovenfor, eller via adressen digitaleksamen.sdu.dk

Som intern bedømmer skal du logge ind via OAuth. Du skal bruge dit eksisterende brugernavn og adgangskode fra SDU. Hvis du ikke kan huske dine login-informationer, skal du henvende dig til IT service (Servicedesk@sdu.dk).

Har du problemer med log-in, kan du prøve at åbne din browser i inkognito-tilstand (Chrome)/ Inprivate tilstand (Microsoft Edge).  Højreklik på browserikonet i din værktøjslinje, og vælg "Nyt Inkognitovindue" eller "Nyt Inprivate vindue" for at åbne et browservindue hvor du ikke er logget ind i andre systemer eller med andre brugernavne og passwords. Gå herefter til digitaleksamens.sdu.dk og log ind med dit SDU brugernavn og password. 

OBS: Digital Eksamen fungerer i browserne Chrome, Firefox, Safari og Microsoft Edge.

Hvis en skriftlig aflevering har et mundtligt forsvar, og der skal afgives en samlet karakter, skal du først afgive din karakter efter det mundtlige forsvar.

Digital Eksamen understøtter ikke iPads, tablets eller andre mobile enheder. Derfor anbefales det at tilgå systemet fra en bærbar eller stationær computer.

Support

Andreas Eriksen, aer@sam.sdu.dk, tlf. 65503357

Lone L. Pedersen, lonelp@sdu.dk, tlf. 65502183

Heidi Christensen, hbc@sdu.dk, tlf. 65502948

Søren Sten Hansen, shan@sdu.dk, tlf. 65502593

Andreas Eriksen, aer@sam.sdu.dk, tlf. 65503357

Søren Hansen, shans@sam.sdu.dk, tlf 65509578

Alle henvendelser vedr. Digital Eksamen skal sendes til SUND Uddannelse på digitaleksamen@health.sdu.dk

Lene Birkebjerg Bjørnskov, lebib@tek.sdu.dk, tlf. 6550 7671

Sara Kvist, sark@tek.sdu.dk, tlf. 6550 2979

Nicole J. P. Beth, nbe@sdu.dk,  tlf. 65501210

Trude Holm Nilssen, trude@sdu.dk, tlf. 65501311

Sidst opdateret: 19.03.2024