Skip to main content
DA / EN

Status på omstillingen, løbende opdateringer

Sikker drift under organisatorisk flytning

Arbejdet med at forberede den organisatoriske flytning i forbindelse med omstillingen er i fuld gang. En central opgave lige nu er at sikre, at alle medarbejdere fortsat har adgang til de systemer, de skal bruge, for at løse deres opgaver, når vi går i gang med de organisatoriske flyt fra 1. januar.

Af Stinne Hørup Hansen, vicedirektør for Uddannelse, 13-11-2025

Et tæt samarbejde om løsninger

Derfor er der nedsat en tværgående arbejdsgruppe med deltagelse fra HR, IT og Økonomi. Arbejdsgruppen vurderer risici og fokuserer på, hvordan vi bedst håndterer de tekniske ændringer i forbindelse med flytningen, så overgangen bliver så smidig som muligt.

Opgaven kræver tæt koordinering, fordi ændringer i ét system kan have konsekvenser for adgange og funktioner i andre. Derfor bliver arbejdet planlagt med stor opmærksomhed på driftskritiske perioder, som fx eksamensafviklingen i januar. Som udgangspunkt vil ingen systemrettigheder blive ændret i eksamensperioden.

Sikker drift som styrende princip

Det er et projekt i projektet, og det overordnede princip for det er sikker drift. Medarbejdere skal kunne løse deres opgaver uden afbrydelser, og driftshensyn vejer tungere end ønsket om hurtig gennemførelse. Hvis det viser sig nødvendigt, kan flytningen derfor ske i etaper for at reducere risikoen yderligere.

Involvering af arbejdsmiljø og tillidsrepræsentanter

Der er samtidig etableret et samarbejde med arbejdsmiljørepræsentanter og tillidsrepræsentanter i SDU Uddannelses midlertidige arbejdsmiljønetværk. Første møde finder sted den 19. november, hvor man drøfter, hvordan medarbejdernes perspektiver bedst kan inddrages i arbejdet med aftaler og løsninger i forbindelse med flytningen.

Følgende arbejdsmiljø- og tillidsrepræsentanter deltager i SDU Uddannelses midlertidige arbejdsmiljønetværk:

TR

Ann Skovly, HK-tillidsrepræsentant, SAMF (Odense)

Christian Bilde Dannevang, fællestillidsrepræsentant for administrativt ansatte akademikere ved hele universitetet

Kamilla Jensen Husen, TR, Syddansk Universitetsbibliotek, dækker alle akademiske medarbejdere (A-TAP) ved hele universitetet

Lone Mikkelsen, HK-tillidsrepræsentant, Fællesadministrationen (Odense)

Maria Guldberg, HK-tillidsrepræsentant (Kolding, Esbjerg og Sønderborg)

Marek Bang Poulsen, TR for erhvervssproglige kandidater og korrespondenter ved hele universitetet

Marlene Østergaard, HK-tillidsrepræsentant HUM (Odense)

Michelle Pedersen, HK-fællestillidsrepræsentant for administrativt ansatte HK'ere ved hele universitetet

Helle Hansen Søht, HK tillidsrepræsentant, SUND (Odense)

AMR

Anne Mette Kargaard, AMR, SUND

Charlotte Damkjær Jacobsen, AMR, SAMF

Dorte Frølund Kromann, AMR, TEK

Heidi Christensen, AMR, HUM

Redaktionen afsluttet: 13.11.2025