Skip to main content

Konstituering af studienævn ved Det Humanistiske Fakultet

Konstituering

Studienævnene holder konstituerende møder ved nyvalg eller hvis der skal vælges en ny formand eller næstformand. Næstformanden skal altid vælges på ny, når studenterrepræsentanterne har været på valg.

Studienævnet kan vælge at kalde del første del af et møde for et konstituerende møde.

Forretningsorden

Studienævnenes forretningsorden godkendes ved konstitueringen. Forretningsordenen godkendes af rektor og offentliggøres på hjemmesiden. Find dit studienævns forretningsorden her. Hent Det Humanistiske Fakultets standardskabelon her.

Forretningsordenen sendes til U&K til godkendelse. En forretningsorden skal kun gensendes, hvis der foretages ændringer. 

Delegation af afgørelseskompetence

Studienævnet kan vælge af delegere afgørelseskompetencen til studienævnets formand eller studienævnssekretariatet i rutinemæssige og ukontroversielle dispensations- og meritsager, hvor der er et fast praksis. Læs mere om delegation af afgørelseskompetence og hvilke typer af ansøgninger dette kan være relevant for her.

Delegationer sendes til U&K til godkendelse. En delegation skal kun gensendes, hvis der foretages ændringer. 

Velkomst til nye studenterrepræsentanter

Alle nye  medlemmer af studienævnet bydes velkommen og får adgang til relevante informationer og ressourcer, som bruges i studienævnets arbejde. Se eksempel på en velkomst mail her (kræver adgang til sharepoint). 

 

Læs mere om udskiftning og udpegning til studienævn her

Sidst opdateret: 15.11.2023