Udvalget koordinerer samarbejdet om sikkerhed og sundhed på Syddansk Universitet og skaber grundlag for at den øvrige arbejdsmiljøorganisation kan udføre sit arbejde. Hovedarbejdsmiljøudvalget dækker alle SDUs geografiskes enheder og aktiviteter i Danmark.
Hovedarbejdsmiljøudvalget består af fire arbejdsmiljørepræsentanter, fire ledelsesrepræsentanter, to studenterobservatører og Rektor som formand for udvalget. Hovedarbejdsmiljøudvalget sekretariatsbetjenes af Arbejdsmiljøkontoret
Der henvises til lokalaftale om organisering af arbejdsmiljøarbejdet på SDU for en uddybning af Hovedarbejdsmiljøudvalgets sammensætning og opgaver.
Medlemmer af Hovedarbejdsmiljøudvalget på SDU
Universitetsdirektør Thomas Buchvald Vind
TEK:
Institutleder Jens Ejbye Schmidt (Institut for Grøn Teknologi)
NAT:
Sekretariatsleder Niels Kring (Det Naturvidenskabelige Fakultetssekretariat)
SUND:
Afventer
HUM:
Institutleder Alexandra Holsting (Institut for Design, Medier og Uddannelsesvidenskab)
SAMF:
Sekretariatsleder Annette Schmidt (Fakultetssekretariatet)
Fællesadministrationen:
Områdechef Henrik Mørkenborg Ravn (Teknisk Service)
TEK:
Specialkonsulent Lars Duelund (Institut for Grøn Teknologi)
Suppleant: Specialkonsulent Annika Skjødt (Mærsk McKinney Møller Instituttet)
NAT:
Specialkonsulent Allan Haurballe Madsen (Fakultetssekretariatet)
Suppleant: Bente Frost Holbech (Biologisk Institut)
SUND:
Laborant Christina Bøg Pedersen (Institut for Molekylær Medicin)
Suppleant: Specialkonsulent Anne-Christina Nielsen (Institut for Psykologi)
HUM:
Lektor Annette Svaneklink Jakobsen (Institut for Design, Medier og Uddannelsesvidenskab)
Suppleant: Institutsekretær Stine Grøndal Skovlund (Institut for Kultur- og sprogvidenskaber)
SAMF:
AC-fuldmægtig Gitte Storgaard Klausen (Institut for Virksomhedsledelse)
Suppleant: Professor Jørgen T. Lauridsen (Økonomisk Institut)
Fællesadministrationen:
Udbudskonsulent Søren Andersen (Økonomiservice)
Suppleant: Systemspecialist Erling Brandt Kjeldsen (SDU IT/SDU Digital)
HR-chef Lisbeth Møller
Studerende Victoria Pedersen Jørgensen
Studerende Markus Krogsgaard Simonsen
Arbejdsmiljøkonsulent Sverre Berg-Jensen
Arbejdsmiljøkonsulent Luise Thuesen Marling
Møder i Hovedarbejdsmiljøudvalget
Det er i Hovedarbejdsmiljøudvalgets forretningsorden vedtaget, at Hovedarbejdsmiljøudvalget skal afholde 1 ordinært møde mindst en gang i kvartalet. Ekstraordinære møder afholdes ved alvorlige ulykker, sundhedsskader eller tilløb hertil samt ved øvrige behov.
Hovedarbejdsmiljøudvalget afholder 1 stormøde årligt med den øvrige arbejdsmiljøorganisation. På stormøder tages der afsæt i aktuelle tematikker i eller udfordringer for arbejdsmiljøarbejdet, hvor der gøres status og drøftes fremadrettede initiativer. Se tidligere oplæg fra stormøderne.
Referater fra Hovedarbejdsmiljøudvalgets møder for de forgangne fem år kan findes nedenfor. Ønsker du adgang til ældre referater, kan du henvende dig på mail til Arbejdsmiljøkontoret.
Referater fra Hovedarbejdsmiljøudvalgets møder
- 22. februar (Dagsorden/Referat/Meddelelser)
- 7. juni (Dagsorden/Referat/Meddelelser)
- 22. august (Dagsorden/Referat/Meddelelser)
- 23. oktober (Dagsorden/Referat/Meddelelser)
- 16. marts - Den årlige arbejdsmiljødrøftelse (dagsorden/referat)
- 28. juni (dagsorden/referat/meddelelser)
- 9. september (dagsorden/referat/meddeleser)
- 13. december (dagsorden/referat/meddelelser)
Læs mere:
Du kan finde mere information om Hovedarbejdsmiljøudvalgets rolle og opgaver under Roller, opgaver og ansvar i arbejdsmiljøarbejdet.