-
Åbn SDU HCM
-
SDU HCM-vejledninger til ansatte på SDU
Registrering af ferie og fravær, samt rettelse af dine personlige oplysninger i SDU HCM og support
-
SDU HCM-vejledninger til HR-medarbejdere og ledere
Rekruttering, brugeropretelse, personaleadministration, fraværsregistrering, oprettelse af løst tilknyttede mm.
-
Bedømmelsesforperson og fagkyndig bedømmer
Vejledninger
-
Spørgsmål og Svar
Se om du kan finde svar på dit spørgsmål om SDU HCM
-
Bedømmelses- og ansættelsesudvalg
Vejledninger
-
Support - SDU HCM
Til superbrugere, ledere og HR-medarbejdere
SDU HCM er en cloudbaseret systemløsning, der kan håndtere personaledata og systemunderstøtte medarbejderrejsen fra rekruttering til offboarding. SDU HCM bygger på Oracle Fusion, der er en cloudbaseret applikationsplatform i lighed med Microsoft 365, og indeholder bl.a. HR-moduler. SDU har taget en række applikationer i brug – fx ORC (til rekrutteringsprocesser), Absence (fraværshåndtering), HCM Core (til håndtering af stamdata for medarbejdere) og ERP (til økonomiadministration), og vil i de kommende år implementere flere dele af Oracle applikationspakken for at få en sammenhængende systemunderstøttelse af universitetets HR-processer.
SDU har et systemfællesskab med andre universiteter om HCM, der er anskaffet af både KU, AU, DTU og SDU. Universiteterne indgår i et fælles samarbejde om systemet i regi af ØSS-samarbejdet.
SDU har tidligere haft mange små delsystemer, men ikke et fælles system. Flere små delsystemer er lukket eller vil blive lukket. SDU er generelt i gang med at skifte til cloudsystemer, fordi de er lettere at vedligeholde og skaber øget sikkerhed.