Skip to main content
HR

Løn

Ændring i SDU’s regnskabsinstruks: Mulighed for at uddelegere ansættelseskompetencen

SDU’s regnskabsinstruks er blevet opdateret, og det har betydning for ansættelse af DVIP og DTAP.

Hvad er nyt?

Kompetencen til at ansætte DVIP og DTAP (både varigt og tidsbegrænset) er nu uddelegeret til institutledere, områdechefer og fakultetssekretariatschefer (ledelsesniveau 2). Det gælder fx stillinger som studentermedhjælpere (SUL, HK, Prosa), undervisningsassistenter, instruktorer og eksterne lektorer.

Mulighed for videredelegering

Det er nu muligt at videredelegere ansættelseskompetencen til ledere på niveau 3 og 4. Ønsker I dette, skal der sendes en mail til dtap-loen@sdu.dk med oplysninger om omkostningssted, navn og ledelsesniveau på den leder, der skal have kompetencen.
Læs mere om delegering af ansættelseskompetence her: https://sdunet.dk/da/servicesider/hr/ansaettelsesforhold/loen/delegation

Hvad skal I gøre nu?

Overvej, om det er hensigtsmæssigt at beholde kompetencen på nuværende niveau, eller om den bør videredelegeres. Vi opfordrer jer til at drøfte dette i jeres ledergrupper.

Vigtigt fra 1. juni 2025

Timelønsteamet vil fra denne dato sagsbehandle i henhold til den nye instruks. Anmodninger om opslag eller ansættelse skal komme fra en ansættelsesbemyndiget leder – ellers vil sagen blive returneret.

Årlig gennemgang

Fra maj 2026 vil der blive foretaget en årlig gennemgang af bemyndigelserne.

Redaktionen afsluttet: 22.05.2025