Nyheder fra HR
-
14.11.2024
Gør brug af SDU’s tilbud til ordblinde medarbejdere
Læs om SDU's tilbud om støtte og ressourcer til at forbedre læse- og skrivefærdigheder, og tilmeld dig vores infomøde den 16. december 2024.
-
07.11.2024
SDU er nu certificeret til SIRIs fast track-ordning
SDU er blevet certificeret til at søge opholds- og arbejdstilladelser for ikke-EU-borgere efter fast track-ordningen hos Styrelsen for International Rekruttering og Integration (SIRI). Ordningen omfatter ansatte forskere, TAP’er og gæsteforskere.
-
08.10.2024
Reguleringsprocent og lønoversigt
Forventet offentliggørelse af reguleringsprocent og lønoversigt vil ske ultimo januar 2025.
-
07.10.2024
APV- og Trivselsmåling 2024 starter nu
8. oktober modtager medarbejdere, der er omfattet af den fælles APV- og Trivselsmåling, en mail fra Rambøll med link til SDU’s APV- og Trivselsmåling 2024.
-
25.09.2024
SDU’s APV- og Trivselsmåling 2024 nærmer sig
APV står for arbejdspladsvurdering, og hvem er bedre til at vurdere arbejdsmiljøet end medarbejderne?
-
03.09.2024
Alle ansatte skal have en SDU-arbejdsmail
For at sikre adgang til nødvendige systemer og korrekt tidsregistrering, skal alle ansatte ved SDU, inklusive studentermedhjælpere, have en SDU-arbejdsmail.
-
02.09.2024
Ferieønsker
Vi skal nu have planlagt og varslet ferien for ferieåret 2024/2025, hvor ferien skal holdes i perioden 1. september 2024 til 31. december 2025 (ferieafholdelsesperioden).
-
27.08.2024
Udbetaling af særlig feriegodtgørelse med lønnen for august
Særlig feriegodtgørelse i staten ydes ud over sædvanlig løn under afholdelse af ferie.
-
28.05.2024
Særlig feriegodtgørelse får ny procentsats
Kompensation af store bededag konverteres til særlig feriegodtgørelse.
-
28.05.2024
Vejledning til regulering af fleks på store bededag
Her er en lille vejledning ift. tilpasning af fleks på store bededag. Hvis du allerede selv har forsøgt at korrigere din fleks ift. store bededag, bedes du venligst efterprøve ift. nedenstående instruks. Hvis du får brug for hjælp bedes du kontakte den fraværsansvarlige i din enhed.
-
15.05.2024
Nye regler om registrering af arbejdstid er på vej til SDU
Med EU’s nye arbejdstidsdirektiv pålægges alle offentlige og private arbejdsgivere i Danmark at registrere medarbejderes arbejdstid. Formålet er at sikre medarbejderes rettigheder, sundhed og trivsel på arbejdspladsen. Loven træder i kraft 1. juli i år, og på tværs af universiteterne arbejdes der lige nu på, at finde de mest pragmatiske og brugervenlige løsninger.
-
14.05.2024
Ny lokalaftale om arbejdsmiljøarbejdet på SDU
SDU har fået nye rammer for, hvordan arbejdsmiljøarbejdet organiseres. Nu skal rammerne udfoldes i praksis - i juni er der valg til arbejdsmiljøorganisationen.
-
23.04.2024
Lønforbedringer i forbindelse med OK24
I midten af april blev de statslige overenskomstresultater (OK24) endeligt vedtaget.
-
20.03.2024
Væsentlige ændringer ifm. TAP-rekruttering
Der er kommet væsentlige ændringer ifm. TAP-rekruttering efter 1. december 2023.
-
18.03.2024
Resultat af årsafslutning 2023
Årsafslutning 2023 er veloverstået.
-
08.03.2024
Varsling af særlige feriedage
Varsling og planlægning af særlige feriedage finder sted i de kommende uger.
-
07.02.2024
Ordblindeundervisning for SDU's medarbejdere
Er du ordblind, eller har du mistanke om ordblindhed? Styrk dine skriftlige færdigheder og lær om læse- og skriveteknologi på vores nye SDU-tilrettede kursus for ordblinde.
-
06.02.2024
Intelligent Motion
Kom stærkt ind i 2024 med lette øvelser, du selv kan lave på kontoret eller foran computeren.
-
16.01.2024
Konsulentbistand fra SDU HR, Arbejdsmiljø og Udvikling bliver betalingsfrit
Fra 1. januar 2024 kan ledere og enheder på SDU rekvirere konsulentbistand fra SDU HR, Arbejdsmiljø og Udvikling uden betaling. De nye rammer for konsulentbistand er indført for at reducere universitetets administration.
-
04.12.2023
Ny Lønchef i SDU HR
SDU HR har valgt Maria Flindt som ny lønchef i SDU HR
-
17.11.2023
Ny Chef for HR Digital i SDU HR
SDU HR har valgt Morten Lehm som ny Chef for HR Digital.
-
02.11.2023
Nyt om seniorbonus!
Den 1. januar 2024 træder et nyt cirkulære om seniorbonus i kraft.
-
10.10.2023
SDU tester ny digital understøttelse af VIP/DVIP-rekruttering
SDU får ny digital understøttelse af VIP/DVIP-rekrutteringer pr. 1. december 2023. Med overgangen til ORC for VIP/DVIP med opslag bliver HR-systemlandskabet på SDU forenklet. Alle der skal arbejde med systemet får tilbud om grundig introduktion, men først skal den nye systemunderstøttelse testes og der skal høstes erfaringer via brugerinddragelse fra alle fakulteter.
-
20.09.2023
Postkasser vedr. D-VIP og D-TAP
Ændring i procedure omkring postkasser.
-
31.08.2023
Forenkling af tenure track processer
Tenure track udvalget skal fremover ikke involveres i SDU’s tenure track program.
-
30.06.2023
Nye regler om ansættelsesbeviser
Den 1. juli 2023 træder en ny lov om ansættelsesbeviser i kraft. Loven beror på et EU-direktiv.
-
19.06.2023
Projekt om ny digital understøttelse af VIP/DVIP-rekruttering på SDU
Nyt projekt forenkler HR-systemlandskabet på SDU.
-
09.05.2023
Inspiration til udviklingssamtaler
Er du leder med personaleansvar, så brug SDU’s Ledernetværk: Hør hvad dine lederkolleger gør, vend muligheder og udfordringer og bliv klædt på til at afholde gode udviklingssamtaler.
-
01.05.2023
Udbetaling af særlig feriegodtgørelse
1. udbetaling af særlig feriegodtgørelse i 2023
-
24.03.2023
Lønforhandlinger skubbes
Lønforhandlinger skubbes pga. afværgefasen.
-
08.03.2023
Varsling af særlige feriedage
Varsling og planlægning af særlige feriedage finder sted i de kommende uger.
-
07.09.2022
Ferieønsker
Vi skal nu have planlagt og varslet ferien for ferieåret 2022/2023, hvor ferien skal holdes i perioden 1. september 2022 til 31. december 2023 (ferieafholdelsesperioden).
-
29.08.2022
Udbetaling af særlig feriegodtgørelse
2. udbetaling af særlig feriegodtgørelse i 2022
-
15.08.2022
Revideret flekstidsordning for Fællesadministrationen
En revideret flekstidsordning for Fællesadministrationen træder i kraft den 1. september 2022. Fællesadministrationens samarbejdsudvalg (ASU) har revideret flekstidsordningen efter et grundigt forarbejde i en arbejdsgruppe under ASU.
-
14.07.2022
Nu kan du læse om de nye barselsregler på SDUnet
Den 1. juli 2022 blev der vedtaget nye barselsregler, som gælder for forældre til børn der er født den 2. august 2022 eller senere. Reglerne indebærer en ny fordeling af barslen forældrene imellem.
-
30.06.2022
Det er nu slut med at spørge til jobansøgeres alder
Den 28. marts 2022 blev der vedtaget en lov, der forbyder arbejdsgivere at spørge en jobansøger om alder. Med loven er det altså slået fast, at der ikke må ske forskelsbehandling på arbejdsmarkedet, ved at screene jobsøgere på baggrund af deres alder.
-
27.06.2022
SDUs personalepsykolog holder ferielukket
SDUs personalepsykolog holder ferielukket i 3 uger
-
05.05.2022
Udbetaling af særlig feriegodtgørelse
Ændring af udbetaling af særlig feriegodtgørelse fra 2022
-
05.05.2022
Seniorbonus
Seniorbonus til månedslønnede, der fylder mindst 62 år i 2022
-
28.03.2022
Arrangement i SDU´s Ledernetværk 2. juni 2022
Der er planlagt et nyt og spændende arrangement i SDU´s ledernetværk
-
08.03.2022
Varsling af særlige feriedage
Planlægning og varsling af de op til 5 særlige feriedage for ferieåret 2022/2023 (1. maj 2022 – 30. april 2023) finder sted i de kommende uger. Du vil få nærmere besked om hvordan man indgiver ønsker til placering af de særlige feriedage.
-
25.02.2022
Sundt og sikkert arbejdsmiljø på SDU
SDU HR vil i den kommende periode gå i dialog om hvordan den fremadrettede understøttelse af arbejdsmiljøopgaven og -arbejdet på SDU skal være.
-
14.02.2022
Frister for aflevering af bilag til Ansatte og Løn i 2022
I forbindelse med årsafslutningen 2021 indførte SDU HR frister for aflevering af materiale til hhv. Ansatte (tidl. Personalekontoret) og Løn. Det er oplevelsen i SDU HR, at det har fungeret godt med denne forventningsafstemning - både ift. hvornår materiale skal være afleveret, og også hvornår løn / honorar kommer til udbetaling. Vi har derfor besluttet at videreføre afleveringsfrister i 2022. Fristoversigten fremgår af Løn-siderne på SDUnet.
-
03.02.2022
Vil du udvikle dine ledelseskompetencer i 2022?
Er du interesseret i at afklare, om ledelsesvejen kunne være noget for dig? Så kan du deltage i SDU’s Leder-aspirantforløb. Forløbet er både for teknisk-administrative og for videnskabelige medarbejdere. I foråret vil forløbet være på dansk og i efteråret vil forløbet være på engelsk.
-
02.02.2022
SDU HR ’go live’ 1. februar 2022
Omverdenen og ønsker til HR ændrer sig hele tiden. Vi får stadigt større og mere differentierede krav til, hvordan vi skal arbejde med HR-emner via f.eks. øget digitalisering og internationalisering, øget fokus på ligestilling, og ændret tilgang til og rammer for rekruttering, karriereveje samt god ledelse på SDU
-
17.01.2022
HR-service ændrer organiseringen
Omverdenen og ønsker til HR ændrer sig hele tiden. Vi får stadigt større og mere differentierede krav til, hvordan vi skal arbejde med HR-emner via f.eks. øget digitalisering og internationalisering, øget fokus på ligestilling, og ændret tilgang til og rammer for rekruttering, karriereveje samt god ledelse på SDU
-
17.01.2022
Nye blanketter til time- og honorarudbetalinger
-
17.01.2022
SDU's Ledernetværk
SDU's Ledernetværk er for ledere med personaleansvar. Netværket er et forum til faglig sparring og drøftelse af udviklingsmuligheder og problemstillinger tilknyttet ledelse