Skip to main content
HR

SDU HR

Alle ansatte skal have en SDU-arbejdsmail

For at sikre adgang til nødvendige systemer og korrekt tidsregistrering, skal alle ansatte ved SDU, inklusive studentermedhjælpere, have en SDU-arbejdsmail.

HCM er SDU’s stamdatasystem for alle ansatte. HCM er sat op således, at alle ansatte skal have en SDU-(ansat)-mail som den primære mail i systemet. Det gælder alle ansatte, dvs. både TAP, VIP, D-TAP og D-VIP. En SDU-mail giver en SDU-brugerkonto (AD-konto), som giver adgang til en række af de systemer, man som ansat på SDU skal benytte sig af.

Et af de systemer er tidsregistreringssystemet mTIME. mTIME bliver hen over efteråret implementeret på alle fakulteterne og erstatter Timesheet som timeregistreringssystem for timelønnede studerende. Via mTIME er der også integration til lønsystemet, så timerne kan komme til udbetaling. Det er af sikkerhedsmæssige årsager en forudsætning for at kunne registrere timer i mTIME, at den studerende har en SDU-ansat-mail. Derfor er det nødvendigt, at der bliver oprettet en SDU-ansat-mail til alle studentermedhjælpere. En studentermail er ikke tilstrækkeligt.

Det er Løn (SDU HR), der i samarbejde med Forskerserviceøkonomi og HR Digital hjælper med oprettelse og implementering af mTIME-løsningen til studentermedhjælpere på de enkelte fakulteter.

Redaktionen afsluttet: 03.09.2024