Stillingsopslagets formulering og distribuering er afgørende for at tiltrække et bredt felt at relevante ansøgere.
Et godt opslag indeholder information om:
Stillingens indhold og arbejdsopgaver. Hvad kan ansøgere forvente at blive tilbudt af arbejdsrammer? Hvad vil de skulle bruge arbejdstid på?
Stillingens placering og arbejdssted. Hvor kan ansøgere forvente at skulle arbejde? Hvad kendetegner miljøet og enheden, og hvordan er koblingen til og samarbejdende med andre på/udenfor SDU? Hvad er SDU for en arbejdsplads?
Stillingens krav. Hvilke krav skal ansøgere opfylde? Hvad er minimumskrav, hvad er ønskelige egenskaber? Hvilken personprofil ledes der efter?
Stillingens videre proces. Hvordan kan ansøgere forvente processen forløber? Bruges der shortlisting? Test? Samtale? Hvem kan kontaktes ved spørgsmål?
Beslut også - gerne allerede som en del af rekrutteringsplanen - hvor og hvordan kendskab til stillingen spredes. Skal der nedsættes en søgekomité? Kan fx LinkedIn eller sociale medier anvendes? Hvordan tippes relevante eksterne netværk?
Næste trin:
Forrige trin: