Skip to main content
HR
Forfremmelsesporteføljen tjener som vurderings-, evaluerings- og bedømmelsesgrundlag ift. kompetenceudvikling og endelig professorbedømmelse. Portefølje skal ligesom forfremmelsesplanen afspejle kriterierne for meritering af professorer som disse fastlægges af lektorens fakultet hhv. institut. Det er vigtigt, at forfremmelsesporteføljen er målrettet i forhold til de kompetencer, som lektoren skal tilegne sig i den periode forfremmelsesprogrammet løber. Planen bør være realistisk i forhold til længden for programmet.

Porteføljen skal etableres af lektoren ved opstart på programmet, gerne med inspiration fra/på grundlag af forfremmelsesplanen. Porteføljen ajourføres løbende i takt med, at lektoren opnår nye mål samt bidrager til opfyldelse af kriterierne for meritering af professorer. Mens forfremmelsesplanen som udgangspunkt er et statisk dokument der vedhæftes ansøgningen om optag på programmet, opdateres porteføljen løbende af lektoren under selve programmet.
Porteføljen beskriver og dokumenterer hvad fremdriften er i forhold til professorkriterierne, herunder opnåede mål og bidrag i forhold til kriterierne (forskningsresultater, undervisningsportfolio, bevillinger, formidling etc.).

Sidst opdateret: 17.01.2024