Skip to main content
HR

Lokalaftale om organisering af arbejdsmiljøarbejdet på SDU

Arbejdsmiljøorganisationen på SDU følger linjeledelsesstrukturen. Det decentrale niveau udgøres af arbejdsmiljøgrupperne, som er knyttet til budgetenheden. Det centrale niveau udgøres af Hovedarbejdsmiljøudvalget, som understøttes af Fakultetsarbejdsmiljøudvalg.

Lokalaftale om organisering af arbejdsmiljøet på SDU er den officielle aftale indgået mellem ledelsen af Syddansk Universitet og de forhandlingsberettigede personaleorganisationers repræsentanter med henblik på at styrke og effektivisere arbejdsmiljøarbejdet. Aftalen rammesætter arbejdsmiljøorganisationens struktur og funktioner.

Bilag til lokalaftale: SDU's arbejdsmiljøorganisation uddyber arbejdsmiljøorganisationens sammensætning herunder information om de forskellige udvalg; deres roller, opgaver og ansvar i arbejdsmiljøorganisationen.

Bilag til lokalaftale: Valg og udpegning af arbejdsmiljøorganisationensmedlemmer giver et visuelt overblik over arbejdsmiljøorganisationens valgstruktur.

Bilag til Lokalaftale: Principskitse over SDUs arbejdsmiljøorganisation giver et visuelt overblik over arbejdsmiljøorganisationens opbygning og sammensætning.

Læs mere:

Find information om de forskellige roller, opgaver og ansvar i arbejdsmiljøarbejdet.

Sidst opdateret: 24.06.2022