Skip to main content

Referat 3. juli 2020

  • Velkommen til ny deltager i arbejdsgruppen 
    Udskudt til næste møde

  • Nyhedsbreve – præsentation ved Helle Bøcher SAMF 
    De forskellige muligheder ved at udsende nyhedsbreve blev belyst, og der er enighed i gruppen om, at der er mange muligheder ved at gøre det. 2 fakulteter mener dog ikke umiddelbart, at de har mulighed for at afsætte ressourcer til at gøre det, men vil samtidig heller ikke være  skyld i,  at andre kan gøre det. Arbejdsgruppen er enige om, at kassen med nyhedsbrevstilmelding forsat kan være en del af forsiden på EVU - men det skal være frivilligt, om man som fakultet vælger at benytte muligheden. Arbejdsgruppen er desuden enige om, at man selvfølgelig godt må huske på hinandens tilbud ved udsendelse af nyhedsbreve ,men at man som minimum skal cleare det med de ansvarlige på området inden man udsender.

  •  Drøftelse af strukturelle retningslinjer for uddannelsespræsentationerne /præsentation ved SAMF
    Miniarbejdsgruppen udarbejder med afsæt i SAMFs bud på mastersiderne et forslag til strukturelle retningslinjer for siderne. Det første der er vigtigt at få på plads er det indholdsmæssige, og så kigges der efterfølgende på det mere Sitecore tekniske i forhold til, hvordan indholdet så skal præsenteres. Trine fra Kommunikation indtræder i miniarbejdsgruppen, så den nu består af Caroline, Kenneth, Jeanette og Trine. 

  • Mulighed for at vise mere ”spændende” lister v/Kommunikation
    Udskudt til næste møde

  • Indsatsområder fra SMU2019 v/Kommunikation
    Det er meget forskelligt, hvordan man som fakultet kommunikerer med de indskrevne studernede, særligt fordi det også er meget forskellige forløb som de studernede er igennem på SDU. Der er bred enighed om, at de helt korte forløb af  max. et par dages forløb fint kan afvikles via Conference Manager, da det i dette system er fint muligt at levere den mængde information som der er behov for. 

    I forhold til de længere forløb fx. master er der delte meninger om, hvad der nødvendigvis er den bedste kanal for informationen til de indskrevne studerende. Et fakultet oplever det som svært at skulle kommunikere både til potentielle studerende og indskrevne studerende fra en og samme side på sdu.dk (markedsføringssiderne) imens et andet fakultet ikke har noget problem med at gøre det, men derimod er bekymret for mængden af "ekstraarbejde" der muligvis kan være ved at skulle kommunikere til 2 forskellige målgrupper på 2 forskellige kanaler.

    Et andet fakultet nævner, at det kan være problematisk at introducere brugeren for 3 forskellige platforme i en kort tidsperiode (BB, Sdu.dk og MitSDU). Arbejdsgruppen er enige om, at det skal afdækkes nærmere, hvordan man idag kommunikere med de EVU-studerende, der er tilknyttet SDU i en længere periode, og så skal der på baggrund af dette udarbejdes en anbefaling fra arbejdsgruppen i forhold til, hvad den gode kommunikation med den indskrevne EVU-studerende er fremadrettet. 

    Deltagerne i arbejdsgruppen får til opgave, at gå tilbage i deres bagland og høre, hvordan man varetager kommunikationen med den indskrevne studerende på EVU idag, på det respektive fakultet. Studieservice ved Kenneth undersøger, hvad der står i optagelsesbrevet fra SDU. 

  • Eventuelt
    Intet at føre til referat

 

Sidst opdateret: 04.11.2022