Skip to main content

Referat 20. maj 2020

Arbejdet med nye uddannelsessider

Det blev aftalt, at alle arbejdsgruppedeltagere kigger ind i det tilsendte materiale og melder tilbage til Christine, om der er nogle problematikker  i forhold til strukturen for indholdet.

Mere specifikt:

  • Er der behov for anden navngivning af indhold,
  • Ligger indhold placeret der, hvor man ville forvente
  • Er navngivningen korrekt
  • Har man brug for andet indhold, end det der er omfattet af oplægget?
  • Er der behov for en underside til "adgangskrav" eller er det muligt at fortælle alt der er nødvendigt at vide om adgangskrav i den kasse, der ligges op til skal placeres på forsiden af uddannelsesforsiden med de korte info. 

Det anbefales at vende det tilsendte materiale med det helt nære bagland man har. Når materialet er endeligt godkendt i arbejdsgruppen, forslås det, at oplægget præsenteres i webgruppen. Fristen fortilbagemeldinger  til Christine er tirsdag den 2. juni.

Kommunikation udarbejder en visuel mockup på basis af strukturen i det tilsendte materiale efter tilbagemeldingerne fra arbejdsgruppens deltagere. Når mockup er klar, mødes gruppen igen for at vende mockup, så denne kan tilpasses endeligt inden den skal præsenteres i webgruppen.  Det forventes at gruppen når at mødes inden sommerferien, men det brugertest, der er lagt op til kan forventlige først afholdes efter sommerferien.

Møde-SDU kampagne

Studieservice præsenterede kort et nyt tilbud om at møde SDU online, hvor potentielle studerende får mulighed for at booke et online møde med en nuværende studernede. Siden kommer online i slutningen af uge 21, og den vil indgå i en kampagne, der skal køre samtidig med kvote 1. Kampagnen går forventeligt  i luften på sociale medier den 8. juni men den eksakte dato kendes endnu ikke.

Tilbuddet om at møde SDU online fortsætter også efter Corona, og som det ser ud nu forventes det, at tilbudet får lov at fortsætte til 1.januar 2021.

Der var enighed i arbejdsgruppen om, at det er en god ide, at gøre reklame for det nye tilbud på uddannelsessiderne på sdu.dk. Der var ligeledes enighed om, at det var en god ide, at integrere reklamen på siden via et "Mega-relateret-spot". Der var ikke helt enighed om, om man skulle linke direkte ned til specifikke studerende eller til den overordnede side, der rummede alle studerende. Beslutningen blev, at man som fakultet selv måtte vælge den beslutning, der var rigtig for en.

Studieservice udarbejder et oplæg til det spottet og dette tilsendes til arbejdsgruppen snarest muligt. Kommunikation orienterer kort Webgruppen, om at der er truffet denne beslutning men det anbefales også, at arbejdsgruppemedlemmet selv tager dialogen med ens Webgruppemedlem.

Sidst opdateret: 04.11.2022