Deltagere: Christian Hansen-Krogsgaard (SAMF), Rune Nørgaard Jørgensen (HUM), Maria Mejnborg Lidsmoes (FA Web), Marek Bang Poulsen (NAT), Katrine Jacobi Baadsgaard, Kurt Bilde og Christine Højlund (SDU Kommunikation).
Ad 1 Godkendelse af dagsorden og referat
Dagsorden og referat blev godkendt uden bemærkninger.
SDUK oplyste, at retningslinjerne er færdige. Retningslinjerne vil fremover blive justeret løbende, så mindre ændringer kan indarbejdes fleksibelt. SDUK understregede vigtigheden af ens item-navne på tværs af sider af hensyn til scripts og koordinerede ændringer.
Flere er allerede begyndt at følge retningslinjerne, hvilket bl.a. betyder, at engelske uddannelser har ændret titel. Titler skal være ens både under Åbent Hus og på uddannelsessiderne.
Når implementeringen af den nye hero igangsættes, skal forventet go-live meldes ud. Ændringer i URL’er påvirker SEM og kræver tilpasning.
SDUK orienterede om, at udviklingen er forsinket. Det tekniske udkast skulle være leveret i uge 42, men kom først i sidste uge. Der testes nu på modellerne. Der er lavet ændringer for at sikre mere dynamik og en mere robust løsning.
NAT: Spurgte, om dette påvirker implementeringsplanen.
SDUK: Ja. Planen revideres, når teknikken er afklaret. Kommunikationspartnerkredsen vil blive inddraget, så der kan afsættes ressourcer.
TEK: Spurgte til FAQ-schema.
SDUK: Det kører i et separat spor. Duplicate Q/A på tværs af sider skader SEO. Man skal bruge de komponenter, der er beskrevet i retningslinjerne og skrive unikt indhold. Schema-markup kommer senere. Der skal ikke udvikles egne scripts.
FA Web: Spurgte til risici ifm. kandidatperioden.
SDUK: Løsningen gennemtestes teknisk. Vi går til Kommunikationspartnerkredsen når det reelle tidsforbrug pr. uddannelse kendes med en række løsningsforslag. Risiko opstår kun, hvis flyt ikke planlægges pr. uddannelse.
SAMF: Spurgte til tidshorisont.
SDUK: Der kan ikke gives et tidspunkt endnu. Planen er skubbet. Teknikken skal være stabil, og der er fortsat afklaringer om brug af film vs. billede i hero’en.
Ad 3 Evaluering af kategorier og ikoner v/ TEK
TEK foreslog en ny kategori: Digital teknologi, software og interaktive oplevelser. Ikon-idé: menneske, der interagerer med teknologi.
HUM: Fremhævede, at alt er åbent, da UG har ændret struktur. Vi kan læne os op ad UG, men ikke nødvendigvis følge dem én-til-én. HUM foreslog, at man kan modernisere eksisterende kategorier og omformulere fx “programmering”.
SDUK – Marketing: Vi kan lade os inspirere af UG, men strukturen er nu mere fleksibel. Det kan give mening med et overordnet niveau og et detaljeret niveau, som i SDU’s tidligere quiz.
NAT: Bemærkede, at UG’s nye kategorier er meget ujævne i størrelse.
SDUK – Web: Opsummerede: SDU ønsker ikke at følge UGs nye struktur. Der er for mange interesseområder, de er for detaljerede og ujævne. I og med UG har fået ny struktur, er der ingen grund til, at vores “gamle” interesseområder fastholdes slavisk. AU og KU har også tilpasset. Vi kigger derfor ind i en modernisering af de eksisterende interesseområder. Forslag til modernisering sendes i høring i arbejdsgruppen snarest. Proces for implementering indstilles herefter til godkendelse i partnerkredsen.
Ad 4 Bordet rundt
SAMF: Meget tilfredse med den foldbare footer på business school-siderne.
NAT: Nyt indhold til kandidatsider er oprettet i de rigtige komponenter, så det understøtter den kommende struktur.
FA Web: Repræsentanten fra SDU-U sidder nu i FA Web. Rettelser til optagelse og adgangskrav skal sendes til FA-web@sdu.dk.
HUM: Det kunne være interessant at dele og sparre om metode og tilgang til brug af AI i tekstforfatning til SEO/GEO-optimering.
SDUK: God idé (henvisning til HUM). Det tænkes ind i arbejdet med tværgående netværk i de nye webcentre.
Ad 5 Evt.
Intet at bemærke.