Deltagere i mødet: Christian Vester Nielsen (SAMF), Caroline Zoffmann Jessen (HUM), Lise Kanstrup og Susanne Kjelstrup (TEK), Peter Olander og Christina Vilms Kay (RIO), Sigurd A. Kristoffersen (SUND), Mikkel Linnemann Johansson (NAT), Katrine Jacobi Baadsgaard (SDU Kommunikation) og Kurt Bilde (SDU Kommunikation).
Ad 1 – Orientering v/SDUK
Ad 1.1 Keywords på undervisningstilbud
SDUK orienterede om udfordringer i filtreringsfunktionen for undervisningstilbud på SDU’s hjemmeside. Problemet skyldes ofte manglende brug af keywords eller manglende placering under "tilbud" i Sitecore. En opfordring blev givet til at orientere kolleger i baglandet om vigtigheden af korrekt keyword-anvendelse og placering.
Ad 1.2 Status på indtægtsdækket virksomhed (IV)
SDUK gav en status på IV-projektet:
- Brugerundersøgelsen er afsluttet, og workshops er blevet afholdt.
- Løsningsforslagene er under udarbejdelse og vil snart blive sendt i høring, herunder også til arbejdsgruppen.
- Spørgsmål til projektet og undersøgelsen kan rettes til SDUK.
Ad 2 –"Samarbejde med studerende" og "Partnerskaber"
Der blev drøftet, om det er relevant at igangsætte en optimering af dele af samarbejdssøjlen, som ikke er dækket af IV-projektet. Dette inkluderer især områder som samarbejde med studerende og erhvervspartnerskaber. SDUK bemærkede, at "Samarbejde med studerende" er det største område i søjlen, målt på besøgstal.
Drøftelserne inkluderede:
- SDU RIO synes, at det er for tidligt at diskutere en optimering, før resultaterne fra IV-projektet, da samarbejdssøjlen allerede er blevet opdateret flere gange. Det blev spurgt, hvor stor forbedringen af brugerfladen kan forventes.
- HUM pegede på, at en gennemgang af sproget på siderne kan være gavnlig, så de bliver mere handlingsanvisende. Der bør samtidig tages hensyn til fakulteternes forskellige behov.
- TEK udtrykte stor interesse i en optimering af dette område, da det er vigtigt for fakultetet.
SDUK pointerede, at eventuelle optimeringer først vil finde sted efter IV-projektet er afsluttet. Når der er klarhed over, hvad IV-projektet afstedkommer, vil SDUK bringe emnet op igen til videre drøftelse.
Ad 3 – Bordet rundt
- SUND arbejder med at samle tværgående grupper indenfor IV og skabe sammenhæng mellem indhold. De oplever, at siderne bliver bedre, men efterlyser centrale markedsføringstiltag. SDUK har viderebragt ønsket til tovholderne for IV-projektet.
- TEK afventer resultaterne af IV-projektet med spænding, da de har stort fokus på salg af viden og leje af laboratorier.
- HUM er travlt optaget af at organisere internt og identificere de rette personer til projekter som gymnasieuniverset. HUM bemærkede, at fakultetets bidrag til løsningsforslagene i IV-projektet vil variere afhængigt af relevansen for fakultetet. Eksempelvis vil områder som laboratorier ikke være noget, de deltager i, da det ikke er relevant for dem.
- SAMF fokuserer på at integrere kommunikationsrammen "Thinkers and Makers" for at fremme samarbejdet mellem studerende og eksterne parter.
- RIO ser frem til de reviderede løsningsforslag, og hvordan de tænkes implementeret. De er særlig optagede af at få klarhed over, hvilken rolle RIO kommer til at spille, og hvordan forslagene understøtter strategien.
- NAT afventer spændt det videre arbejde i kølvandet på IV-projektet.