Skip to main content
DA / EN

Arbejdstid

Arbejdstidsregistrering

SDU arbejder sammen med de andre universiteter på at fastlægge rammerne for registrering af arbejdstid.

Siden udsendelsen af mail den 27. juni 2024 til SDU’s ansatte med nyt om tidsregistrering pr. 1. juli 2024 er der arbejdet med at afklare, hvordan SDU vil håndtere Medarbejder- og Kompetencestyrelsens fortolkning af selvtilrettelæggere på SDU.

Vi forventer at kunne vende tilbage med mere information i midten af september efter drøftelser i SDU’s direktion og Hovedsamarbejdsudvalget.

Det gælder derfor stadig at:

  • Hvis medarbejderen registrerer timer på eksterne forskningsprojekter i mTIME, fortsætter dette som hidtil.
  • Hvis medarbejderen er omfattet af en flekstidsordning og registrerer timer i Buanco, fortsætter dette som hidtil.
  • Øvrige medarbejdere og ledere vil få yderligere information efter drøftelserne i direktion og hovedsamarbejdsudvalg; forventet i slutningen af september.

De, der bliver omfattet af reglerne om registrering af arbejdstid, vil skulle registrere deres arbejdstid med virkning fra 1. juli 2024. Et Excelark til foreløbig registrering af arbejdstid ligger på SDUnet til download (både på dansk og på engelsk).
Alle medarbejdere kan downloade arket og registrere timer heri. Arket ligner det tidsregistreringssystem i mTIME, der vil blive taget i brug, når flowet i systemet er gennemtestet, og det er endeligt besluttet, hvem der er omfattet af reglerne om registrering af arbejdstid.

Formålet med registrering af arbejdstid er, at vi overholder loven, og måske vigtigere endnu – at vi vil have et godt og attraktivt arbejdsmiljø på SDU.

Følg med på hjemmesiden om Arbejdstid – den opdateres løbende: https://sdunet.dk/da/servicesider/hr/ansaettelsesforhold/arbejdstid og findes på både dansk og engelsk.

Redaktionen afsluttet: 02.09.2024