Skip to main content
SDUnet - Syddansk Universitets medarbejderportal

Løbende forbedringer

Forbedringsprojekter

Projekter, hvor tværgående udfordringer omsættes til konkrete forbedringer og nye vaner.


Løbende forbedringsprojekter på SDU







Proces for forbedringsprojekter

Projekter indmeldes via område- og sekretariatschefer på vegne af deres områder. Projekter indstilles af Forretningsudvalget (for Udviklingsstrategien for løbende forbedringer) og godkendes i ALT-gruppen (Administrativt Leder Team).

Projekter afvikles som udgangspunkt efter SDU's Forbedringsmodels workshopkoncept, men nogle projekter vil også kunne tildeles en anden fremgangsmåde. 

Workshoppen blev et forum, hvor vi fik afdækket nogle klare fælles interesser om, at her er der noget, der skal gøres bedre. Jeg gik derfra med en oplevelse af, at det havde været værdiskabende for både kolleger og ledere.

Workshopdeltager

Workshopforløb

Hvis du er nysgerrig på, hvordan et forbedringsprojekt forløber, så kan du få et overblik her. 

SDU's Forbedringsmodel, som består af: 1) Sæt et mål 2) Kortlæg processen 3) Lav en før-måling 4) Sæt det rette hold 5) Tag et udviklingsprint 6) Test din løsning 7) Følg op på målet

Har du spørgsmål?

Du er altid velkommen til at kontakte os. Har du en idé, feedback eller brug for sparring? Vi er klar til at høre om det hele – stort og småt.

Skriv til forbedringshub@sdu.dk