Instituttet har en Meeting Owl med indbygget kamera, mikrofon og højttaler. Denne løsning er mobil og bedst til mindre møder (under 10 personer). Fordelen her er, at man blot kører mødet over en computer, og at man derfor kan bruge alle mødesystemer (Zoom, Microsoft Teams osv.).
Derudover har instituttet et Poly Studio USB-kamera med indbygget mikrofon og højttaler, og stemmedetektion, så kameraet følger den person, der taler. Systemet kan håndtere to skærme. Det er fuldt integreret med Microsoft Teams, men kan også køre Zoom via browser. Instituttet har valgt at montere det på et rullebord, men det kan også fastmonteres i et mødelokale. Systemet fungerer med op til 30 personer.
Systemerne er forbeholdt instituttets egne medarbejdere.
Institut for Biokemi og Molekylær Biologi har flere løsninger til hybridmøder:
- En højttaler, webcam og ekstra computer hos instituttets indkøbere
- Mødelokalet Amethyst har et system på et flytbart stativ på hjul
- Mødelokalet Diamond er udstyret med videokonferencesystem
- Mødelokalet Ruby er udstyret med nyt videokonferencesystem til hybridmøder
- Én af instituttets forskningsgrupper har et bærbart videokonferencesæt
Det er forskelligt fra sted til sted, hvor mange personer der kan deltage i møderne.
Som udgangspunkt er alle ovenstående løsninger forbeholdt instituttets egne medarbejdere. I nødstilfælde kan sekretariatsleder Karin Hjernø kontaktes, og der kan eventuelt findes en løsning for øvrige medarbejdere på Det Naturvidenskabelige Fakultet.
I FKF-møderummet er der fastinstalleret et Cisco-system med højttaler, mikrofon og skærme, som kan bruges til hybridmøder (kun Zoom og Webex). Udstyret kan benyttes, hvis man har booket mødelokalet, og som bruger bedes man selv gøre sig bekendt med systemet før brug. En vejledning findes i lokalet. Ansatte på Institut for Fysik, Kemi og Farmaci kan selv booke lokalet via Outlook – øvrige ansatte på Det Naturvidenskabelige Fakultet kan booke lokalet ved henvendelse til sekretariatsleder Mette Søndergaard.
Derudover har Institut for Fysik, Kemi og Farmaci altid en ledig institut-laptop, som kan sættes op i de andre mødelokaler, og som derved kan være ”host” til andre møder, tilknyttes skærm, lyd, mv. Flere videotårne er også tilgængelige. Begge dele er forbeholdt instituttets egne medarbejdere.
I kældermødelokalet på Institut for Matematik og Datalogi er der installeret et kamera (Logitech PTZ PRO 2), en fladskærm og en mikrofon/højttaler (Jabra Speak). Det optimale antal deltagere i et hybridmøde vil være max. 15 personer.
Systemet er forbeholdt instituttets egne medarbejdere.
Dekan Marianne Holmers kontor er udstyret med en Meeting Owl til hybridmøder. Denne løsning er bedst til mindre møder (under 10 personer), men ved at indkøbe to plus en ekstra mikrofon kan den også bruges til større møder. Fordelen her er, at man blot kører mødet over en computer, og at man derfor kan bruge alle mødesystemer (Zoom, Microsoft Teams osv.). Samtidig er det også et mobilt system, som kan tages med, hvis man holder møde i andre mødelokaler.
Eksterne Relationer har et bærbart tårn, som dog kun kan vise ét billede, hvor Meeting Owl er et intelligent system, som kombinerer billeder af mødedeltagerne, alt efter hvem der taler. Også dette system kan bruges med alle mødesystemer (Zoom, Microsoft Teams osv.).
Begge systemer er forbeholdt fakultetssekretariatets egne medarbejdere.
På SDU er der som udgangspunkt ikke fastinstalleret teknisk udstyr til hybridmøder i de mødelokaler, som kan bookes af alle medarbejdere.
Til brug ved hybridundervisning er auditorierne U1, U45, U55, U110 og O100 alle udstyret med en såkaldt Wall-E, som er en stander på hjul med kamera, mikrofon og tilhørende lydudstyr. Wall-E kan også bruges i andre undervisningslokaler, men skal i så fald bookes på forhånd. Alternativt kan man booke en Mini Wall-E, som har to mikrofoner, hvilket gør den egnet til brug ved ph.d.-forsvar.