Skip to main content
Medarbejderportal

ISTs Medarbejderportal

Praktiske info og faciliteter

For dig som er Nyansat og for dig, som lige trænger til at få opfrisket, hvordan det nu er vi gør på Instituttet.

Velkommen til Institut for Sundhedstjenesteforskning

– i daglig tale IST.

 

Vi har på denne side forsøgt at samle en del af de praktiske oplysninger, som nyansatte ofte kan have brug for.

Placeringen af forskningsenhederne på Nyt SUND er følgende:

Epidemiologi, Biostatistik og Biodemografi (EBB), level 1 mellem Skoven og Tveden.
Brugerperspektiver og Borgernære Indsatser (BBI),  level 1 mellem Marken og Tveden

Nyt SUND Level 1

DaCHE (Sundhedsøkonomerne), level 2 mellem Skoven og Marken.
Forskningsenheden for Almen Praksis (FEA), level 2 mellem Marken og Forten N. 
Klinisk Farmakologi, Farmaci og Miljømedicin (KFFM), level 2 mellem Tveden og Forten N.
IST-sekretariatet, level 2 mellem Marken og Tveden.

Nyt SUND Level 2 

I Esbjerg har Sundhedsfremme og CMSS (Center for Maritim Sundhed og Samfund) hjemme.

Hvis du finder det svært at finde rundt kan du med fordel downloade appen "SDU Maps" i enten App Store (iPhone) eller Play Butik (Android).

 

Sekretariatsbetjening

På IST har vi oprettet funktionspostkasser, så der (næsten) altid vil være en, der kan svare på mails.

IST-Sekretariatet kan kontaktes på IST-sekretariatet@health.sdu.dk.  Det vil hovedsagligt være Ngaio Ustrup, der passer denne postkasse. 
Forskere fra DaCHE, BBI og KFFM  har sekretariat her.

Studiesekretær Lise Lotte Krogh passer postkassen IST-education@sdu.dk

Fire af vores forskningsenhed har tilknyttet en Enhedssekretær, som bør være første skridt på vejen til at få hjælp for forskerne her.

FEA - Helle Reintoft Andersen - 65503830 
CMSS - Mette Dahl - 65504260
EBB - Kirsten M. Gauthier - 65503029
Sundhedsfremme - Bettina Gundolf - 65504214

Herudover kan enkelte enheder eller projekter have tilknyttet yderligere administrativt personale - prøv at spørge på din enhed.

 

HR og Økonomi

I efteråret 2023 blev HR-funktionen og Økonomi-funktionen flyttet fra institutterne til Fakultetet i 2 nyoprettede enheder SUND-HR og SUND-økonomi.  Ansatte på IST kan med fordel skrive til følgende postkasser med deres spørgsmål:
IST-HR@health.sdu.dk
IST-economy@health.sdu.dk

 

Nøgler og adgangskort

SUND-HR vil i forbindelse med din ansættelse sørge for at oprette dig som bruger, dvs. du får en SDU-mail og et adgangskort. Adgangskortet bruges til at komme igennem indgangsdøre og gangdøre uden for almindelig åbningstid. Du skal når du modtager dit adgangskort aktivere det og  oprette en PIN-kode til det. 
(Husk det - ellers kan du ikke komme ind udenfor åbningstiderne. )Åbningstid er kl.7.00-17.00 for yderdøre, og kl. 8.00-16.00 for indvendige døre.

Adgangskortet fungerer desuden som dit kopi-/printerkort. 
Først når du har et adgangskort kan IST-sekretariatet lave en nøgle til dig.

Nøgle og adgangskort skal returneres ved fratrædelse.  

 

Kontorartikler

Gængse kontorartikler, blokke, penne, post-its mv. fås på institutsekretariatet.  Du må altid spørger efter kontorartikler, det er ikke altid sikkert at du får lige det mærke, du gerne vil have, da vi skal overholde indkøbsreglerne i staten.
Hvis du tager det næstsidste eller sidste af noget - læg da venligst en besked hos Ngaio, så der kan blive købt ind til den næste der skal bruge tilsvarende.

Bemærk: Dette gælder ikke for FEA-ansatte. De skal henvende sig til Lone Myllerup Hansen.

 

 

Arbejdsmiljø

Du kan læse om arbejdsmiljø på IST  her.
Gnerel information om arbejdsmiljø på SDU ligger her.
Oplysninger om Beredskab op SDU findes her.

 

Personalemøder

Fælles for hele IST afholdes der årligt Institutforum for alle medarbejdere og studenterrepræsentanter fra de uddannelser vi underviser på.

Forskningslederne afholder møde omtrent en gang om måneden.

På de enkelte enheder afholdes der ligeledes personalemøder, men her er enhederne forskellige. Spørg derfor din sekretær eller en af dine kolleger, hvordan netop din enhed har organiseret det.

Referater fra Institutforum, Forskningsledermøderne og  andre fora, kan ses under punktet Udvalg og møder.

 

GDPR

Internt på IST fungerer Marie Kruse fra DaCHE, som vores GDPR ekspert.
Hun er også i høj grad tovholder på ISTs forskingsinstruks

 

 

 

Medarbejderudviklingssamtaler (MUS)

En gang om året afholdes medarbejderudviklingssamtaler. Hver medarbejder afholder samtalen med sin umiddelbart foresatte – det vil i forskningsenhederne sige forskningslederne, med mindre andet er aftalt. Fordelingen af ansvaret for at MUS afholdes, godkendes en gang årligt på Det Sundhedsvidenskabelige Fakultets Samarbejdsudvalg.

Du kan læse mere om ”MUS”på Servicesiderne.

 

Sygdom, ferie og fravær

Fravær skal altid indberettes til din enhedssekretær eller til IST-HR. Det kan være sygdom, barns 1. og 2. sygedag, planlagt sygefravær, omsorgsdage, barsel, m.v.

Sygdom

Skulle du blive syg bedes du give din nærmeste foresatte og din sekretær eller IST-HR besked så tidligt på 1. sygedag som muligt enten ved at ringe eller skrive en mail. Når du igen ønsker at raskmelde dig gøres dette også med en mail.

 Ferie
En gang om året (i juni) bliver alle medarbejdere bedt om at indsende ferieønsker for det kommende ferieår (1. sept-31. august). Ændringer i ferieafholdelsen skal altid indmeldes før ferien skulle have fundet sted.
Ferieønsker og ændringer bedes indsendt til IST-HR. 

 

Post

I Odense kommer posten i 2 lokaler.
I "Marken" lokale  V18-700c-0 kommer post til EBB, BBI, DaCHE og Institutsekretariatet.
I "Toften" lokale V18-806c-0 kommer post til FEA og KFFM.

Henter man post og se noget til andre på IST er man naturligvis så venlig at tage det med op, man kan aflevere det i sekretariatet. Sekretariatet sørger for at hente posten i Marken alle dage med undtagelse af torsdag. FEA og KFFM henter selv deres post.

I Esbjerg kommer posten ud til enhederne. Spørg din sekretær eller en kollega hvor dit dueslag er.

Udgående post fra SDU sendes som standard som B-post. Har du noget, der skal sendes som A-post, skal dette tydeligt markeres på kuverten.

 

Kalenderen i Outlook

Alle medarbejdere opfordres til at bruge kalenderen og til at sikre at andre har adgang til den. Det er en selvfølge, at man har delt sin kalender med sin sekretariats medarbejder. Sæt møder, undervisning, rejser, ferie mv. ind i kalenderen.  Private aftaler kan naturligvis låses.

 

Microsoft Teams er din telefon

Har du ferie eller er længerevarende væk, skal du omstille din telefon til omstillingen og sætte autosvar på din e-mail.
Microsoft Teams  finder du i Softwarecenteret, men mon ikke IT allerede har installeret det på din maskine.

 

IT

 Har du et problem med dit it-udstyr kan du kontakte IT-Service via: https://service.sdu.dk/support/home
I haster tilfælde kan de også kontaktes pr. telefon 2990.

 

Værd at vide - i øvrigt

Vi ved godt – at ovenstående information slet ikke er dækkende, for alt det man har behov for at vide på en ny arbejdsplads. Men vi håber, du føler dig lidt hjulpet på vej.

 

IST på SDUnet (vores intranet): http://sdunet.dk/Enheder/Institutter/ist.aspx
IST på sdu.dk (vores eksterne net): http://www.sdu.dk/ist

 

 

Sidst opdateret: 19.03.2024