Skip to main content

Referat af mødet 27. september 2023

Referat af mødet den 27. september 2023, kl. 13.00-15.00 på Teams

Ad 1) Godkendelse af dagsorden og referat
Intet til punktet

Ad 2) Status på kampagnen for ”MitSDU” på SoMe v/SDUK 
SDUK har lyttet til fakulteterne. Tankerne bag kampagner for mitsdu.dk blev i sin tid udarbejdet med baggrund i at indhold på mitsdu.dk var gennemarbejdet/gennemskrevet, men det arbejde pågår stadig, hvorfor der ikke planlægges awareness på mitsdu.dk lige nu, men er i proces i SDUK.Et muligt udfald kan blive at der kommer et kommunikationspakke til fakulteterne som de kan anvende på deres studier evt. i kombination med egne budskaber.

Ad 3) Status for arbejdet med ”Eksamen” v/SDUK
Kristine laver et sidste forsøg, som vendes med arbejdsgruppen - vanskeligt menupunkt, decentral og central pligtinformation. Møde den 28. september.

Ad 4) Planer for det videre arbejde med det øvrige fælles indhold v/SDUK
Tager nogle af de andre menupunkter som har centralt og decentralt indhold, under vejledning og support og tager hul på dem med udgangspunkt i eksamensprocessen. Næste punkt som vi er vejledningsdelen. Der er menupunkter som ikke giver mening at rykke lokalt, fx IT er central og ikke lokal. Bevæger os videre til næste vitale menupunkt, Studieliv, som vi skal kaste os over, hvad skal rykkes og blive. Det er kardinalpunktet om vi gør noget ved det. Hele vejen igennem er, at det er de studerende der er i centrum. Tek: ift. Processen så har det mest givende for Tek har været der hvor vi mødes alle sammen - workshoppen var meget kort.

Ad 5) Hvor uddannelseskommunikation ellers finder sted og hvordan vi på tværs aligner ift. uddannelseskommunikation på web? v/Karen
Studieservice har talt om formidling af udd kommunikation på mitsdu.dk, hvad gør fakulteterne/bruger af platforme når de har uddannelseskommunikation til studerende. Studieservice bruger også EOM og email. SAMF De har et stykke papir i forhold til kanalbrug (internt arbejdspapir), bruger udover mitsdu.dk, bruger de også Itslearning. Vil helst ikke kopiere tekster over fra system til system. Primær kommunikation er mitsdu.dk. TEK Har noget af det samme internt skriv, hvilken platform bruges til hvilke budskaber. Stadig i gang med at masseret ind. Indhold definere kanalen. Kæmper med at få dem til at bruge EOM. På NAT er det i itslearning der bliver sendt mest ud.  På SUND er det det samme som Nat. - Små communitis AI på itslearning. Studieservice - I SAKADM er der blevet talt om EOM opslag på studiesiderne og man har lavet en lille liste over opgaver, så der ikke bliver lavet dobbeltopslag. SDUK - Man skal hele tiden være obs på de studerende, hvor er de henne og hvor vil de typisk lede. Itslearning er et e-læringssystem. Hvad syntes Nanna bør være på de 2 kanaler? - mitsdu.dk bruges når man skal finde noget konkret, men itslearning er mere hverdagsbrug til undervisningen. Beskeder - på itslearning hvis man vil have flest til at se det. Men det må ikke flyde over med tilbud, så forsvinder det relevante og undervisningsmæssige.

Ad 6) Studenterrepræsentanter for de enkelte fakulteter (arbejdsgruppedeltager og brugertestpersoner)
Vi finder studerende for de områder, hvor studerende er afsluttet. Det samme med brugertestpersoner. Det gøres i samarbejde med fakulteterne. Vi forsøger fortsat at få by perspektivet med når der udvælges studenterrepræsentanter og brugertestere.

Ad 7 Bordet rundt
NAT Afventer og ser hvad der skal laves i projektet - derfor har vi ikke sat noget i værk.
TEK - Det samme afventer
SUND - Det samme afventer
SAMF - Det samme afventer - har selv været på orlov, så også opsamling ift. semesterstart ect..
Studieservice - Menustrukturen - får implementeret beslutning om brugen af kunstig intelligens. Faq for Slagesle - 3 spørgsmål. Praksis for EOM ift. tagging, så vi sørger for at ramme de rigtige. Bl.a. begivenheder, hvor rektor giver de studerende undervisningsfri. Bruger Itslearning til at indikere at der ikke er undervisning de dage.
SDUK - Study abroad - nogle er kun på DK - udlandsophold er kun på engelsk, derfor nogle udfordringer med link ind til info. Tek har lavet en landingside, hvor de linker over til de engelske sider. Det skal vi have kigget på. SDUK - Laver et udkast til hvordan en DK side kan se ud, smider forbi Karen, som kan tage den med til internationalt kontor. Man oplever at de centrale sider under vejledning og support, stadig referer til de gamle url'er om vejledning. Få sat ejerskab på siderne under de 5 delte søjler under non-publish så vi kan få det synkroniseret ud så vi hurtigere opdager disse fejl. Den nye løsning er der afregning med det samme i forhold til brudte link, ansvarlig for besked med det samme. Arbejder på eksamenssiden så den kan blive helt færdig og klar. Bettina og Kristine arbejder på dette.

Ad 8) Evt.
EVU regi - Samfundsvidenskab har lavet en universalside for alle masteruddannelser, den kigger man på hos andre fakulteter - hum, tek. De har vendt eksamensbetingelser for masteruddannelser (Pligtinfo og eksamensinfo).
Chat GBT - hvad må man og hvad må man ikke? Hvordan bliver det meldt ud til de studerende? Studieservice laver en side på mitsdu.dk som pushes ud på studierne. Det har været drøftet i uddannelsesrådet - uddannelsesledere fra alle fakulteter og rektor.

Sidst opdateret: 03.10.2023