Skip to main content
Det Samfundsvidenskabelige Fakultet

Uddannelseskommunikation

Hvad har vi fokus på?

Med henvisning til fakultetets strategiske målsætninger og vision, vil afdelingen gennem målrettede kommunikationsindsatser og et udgangspunkt i ”den studerendes rejse” have fokus på:

  • Relevansen, synliggørelsen og markedsføringen af vores uddannelser overfor det omgivende samfund.
  • Information til vores studerende særligt ifm. overgangsfaser og vigtige semesterperioder i løbet af den studerendes uddannelse.

Vores udviklingsfokus i 2023:

Med et fortsat fokus på at yde en høj service, sætte vores fagligheder i spil og udvikle samt optimere på vores løsninger, vil vi bl.a. i 2023 arbejde med vores rekrutterings- og uddannelseswebsider på SAMF. Mere specifikt vil vi arbejde med en ny governancestruktur, en ny organisering samt vores roller og ansvar . Et særligt fokus vil også blive tillagt vores brobygningsaktiviteter, hvor bl.a. SDU Take rykker ud til alle SDU byer i 2023.

Med de faldende ungdomsårgange og et øget behov for målrettede kommunikation og markedsføring, har vi i 2023 også et øget fokus på vores markedsføringskampagner, kanaler, økonomi og en optimeret in-house produktion af kreativer. Gennem tæt samarbejde med afdelingens interessenter på og udenfor fakultetet, vil vi gennem fælles tiltag bl.a. arbejde på en god start for vores nye uddannelser, både på heltids- og deltidsområdet. Ligeledes oplever vi et særligt behov for at kigge på nye muligheder og tiltag indenfor vores porteføljeområder; internationalisering, optag og hele EVU-området. Alt dette i mens afdelingens medarbejdere løbende lærer og udvikler sig sammen i en ”new normal” på en fleksibel arbejdsplads.

 

Sidst opdateret: 19.03.2024