Skip to main content
Medarbejderportal

Hvem journaliserer hvad?

Principielt skal alle dokumenter, der indgår i administrativ sagsbehandling – uanset om de oprettes og udarbejdes på SIF eller modtages på SIF i form af ekstern korrespondance – journaliseres.

Udgangspunktet er, at det er sagsforløbet, der skal dokumenteres, herunder bl.a. registrering af:

  • alle oplysninger, der har betydning for sagens/projektets gang
  • afgørelser vedr. et projekt
  • forpligtelser ift. anden part og/eller omvendt.

Forskere journaliserer (dokumenter med eksterne parter):

På Xb-/bevillingssagen: 

  • Projektbeskrivelser
  • E-mails/notater/referater med beslutninger vedr. ændringer/aftaler/forpligtelser 
  • Mødereferater
  • Breve afsendt og modtaget med post 
  • Klager over afgørelser for bevillingsafslag.

På andet journalnummer end ovenstående: 

  • Databehandleraftaler (SDU opretter) 
  • Tilladelser til videregivelse/overladelse af data (dataanmeldelser) (SDU opretter)
  • Samtykkeerklæringer (skriv til Anne Birgitte Hjuler Ammari for oprettelse) 
  • Udbud/annoncering af indkøb – alt materiale (skriv til Camilla Knudsen for oprettelse).

Økonomiafdelingen journaliserer:

  • Bevillingsansøgninger
  • Bevillingsskrivelser
  • Budgetter
  • Regnskaber
  • Partnerskabsaftaler (hvor der er penge involveret).

Det resterende sekretariat journaliserer:

  • For Institutrådet
  • Anmeldelser og anmeldelseskvitteringer
  • Købs- og servicekontrakter for SIF
  • Indstillinger til titler og priser
  • Udpegning af SIF'ere til eksterne udvalg
  • For SIF's Rådgivende Udvalg
  • Klager i SIF-øjemed
  • Donationer til SIF
  • Organisationsændringer
  • Målsætninger og strategier
  • For SIF's finanslovsbevilling, herunder § 20-spørgsmål.

Er du i tvivl om, hvad din journaliseringspligt involverer, så skriv til Camilla Knudsen.

Sidst opdateret: 28.10.2022