Systemændringer
- Implementere og følge op på forretningsmæssige- og strategiske mål på SDU
- Indsamle, specificere og prioritere funktionelle og non-funktionelle krav.
- Prioritere og sikre gennemførelse af vedligehold- og opgraderingsopgaver.
- Udarbejde og vedligeholde årshjul for systemet på tværs af IT og forretning.
- Gennemføre systemforbedringer/tilpasninger i overensstemmelse med behov og strategisk roadmap samt budget og andre ressourcer.
- Indhente godkendelse hos systemejer for prioriteringer og ændringer
- Sikre datakvalitet via procedurer/kontrol og evt. korrigerende handlinger.
- Budgetstyring og –kontrol.
- Levere informationer til systemejer med til budgetforhandlinger.
- Styring af systemændringer og processer.
- Sikre at integrationer testes.
- Sikre funktionelle ændringers use cases, test cases og brugeraccept.
- Identificere opgaver, der skal løftes videre i et projekt.
Aftaler, sikkerhed og myndighedskrav
- Systematisk koordinering og opfølgning på aftaler med leverandører.
- Koordinere udbudsforretninger.
- Aftale og følge op på SDU serviceaftaler.
- Indberette til Statens Arkiver (SA) og sikre arkivering og bevaringspligt.
- Definere krav, som udspringer af SDU's informationssikkerhedshåndbog.
- Lave risikovurdering ved ændringer.
- Forvalte adgangspolitik og sikre processen for administration af brugeradgange.
- Sikre nødvendig assistance fra leverandør til Systemadministrator.
Koordinering og samarbejde
- Samarbejde med Systemadministrator på de systemer, der integreres med.
- Sikre tværgående kommunikation og afklaringer ved nye integrationer.
- Sikre og koordinere organisatorisk implementering af ændringer.
- Sikre tværgående kommunikation/information/vidensoverdragelse til supportorganisationen og brugerorganisationen.
- Sikre løbende evaluering af brugerorganisationens tilfredshed med systemet.
- Sikre løbende evaluering af forvaltningssamarbejdet.
Administrative opgaver
- Fremstille, kommunikere og kontrollere retningslinjer for brug af systemet.
- Sikre forretningsgange/-regler og årshjul er velbeskrevne, opdaterede, tilgængelige og implementerede.
- Udarbejde løbende ledelsesinformation/rapportering.
- Operationalisere, kvalitetssikre og videreudvikle supportmodel og eskaleringsvej.
- Sikre vurdering af behov for forretningsmæssige nødprocedurer, beredskabsplan og lukkevinduer.
- Sikre synkronisering af systemmiljøer.
- Sikre opsamling af ”known errors”.
- Sikre opsamling og analyse af supportsager på systemet og justerer i forhold hertil.
- Sikre opdateret uddannelse og supportmateriale til supporterne.
- Sikre løbende opdatering af tværgående supportmateriale til diverse systemer.