Administrative/koordinerende opgaver
- Overblik over forvaltningsorganisationen og samarbejdsfladerne.
- Sikrer at relevante parter fra IT inddrages i arbejdet med systemforvaltningsaftalen.
- Sikrer at aftaler lavet i systemforvaltningen kommunikeres til relevante interessenter i IT.
- Bidrager til udarbejdelsen af den løbende strategi for systemet samt den strategiske roadmap for systemet.
- Sikrer at der udarbejdes processer og procedurer for konkrete opgaver og aftaler om grænseflader på tværs af IT, herunder IT-support og ud mod forretningen.
- Sikrer at change management-processen fungerer på tværs af IT, herunder IT-support.
- Overvågning af, at supportsager løses.
- Proaktiv håndtering af svære sager.
- Eskaleringspunkt for uløste henvendelser. Sikrer løsning på tværs af IT, herunder IT-support.
- Problemansvarlig på identificerede problemer. Sikrer kommunikation, proces og inddragelse af relevante parter.
- Udarbejder beslutningsoplæg med alternativer og sikrer beslutning for problemstillinger i SDU IT.
- Kommunikation til Operationel systemejer om alle forhold, der har betydning for brugernes arbejde med systemet.
Driftsrelaterede opgaver
- Sikrer test af non-funktionelle krav på tværs af organisering.
- Sikrer indhentning og koordinering af non-funktionelle krav i udbud.
- Sikrer at der koordineres med andre systemer, der bruger systemets applikationer eller datasamlinger i forbindelse med opgraderinger.
- Koordinerer planer med SDU it-sikkerhed og arkitektur
- For systemer, der driftes og/eller supporteres udenfor SDU: Sikrer at der er aftaler med systemleverandøren omkring opgraderinger og servicevinduer.
- Systemansvarlig på aftalte områder for systemer, der driftes udenfor SDU.
- Bindeled mellem forretning og leverandør på drift for systemer, der driftes udenfor SDU.
- Sparrer omkring valg af drift og tekniske supportaftaler.
Udviklingsrelaterede opgaver
- Sparrer med Operationel systemejer om udviklingsplaner.
- Definition af, om udviklingsopgave er forvaltning eller projekt i samråd med arkitekt.
- Sparring i forhold til opgaveprioritering.
- Udarbejder beslutningsgrundlag med alternativer i forbindelse med udviklingsopgaver.
- Sikrer at der koordineres med andre systemer, der bruger systemets applikationer eller datasamlinger i forbindelse med ændringer.
- Sikrer at der er aftaler med systemleverandøren omkring udviklingssamarbejde.
- Kommunikation med systemleverandøren om alle forhold, der har betydning for udviklingssamarbejdet.