Styregruppen tror på, at problemerne ofte ligger i detaljen, og at succesen skal findes samme sted. Og derfor skal løbende forbedringer skabes af og samme med dem, der er tættest på processen, udfordringerne og mulighederne. Involvering er derfor en mærkesag for styregruppen. Og involveringen sker via følgende aktiviteter:
-
Masterclass for ledere og medarbejdere i SDU's Forenklingsmodel, der sætter fokus på at frigøre tid til kerneydelsen via løbende forbedring af den administrative service.
Masterclass beskrivelse (PDF) (rettes til)
-
Netværks-møder, hvor mennesker mødes, forbedringsideer deles, og nye opstår.
Link til netværksgrupper
-
Kontaktpersoner hos fællesadministrationen og fakulteterne.
Link til centrale og lokale kontaktpersoner
-
Projekter indmeldes af hele SDU, og prioriteres i styregruppen.
Projekter afvikles som udgangspunkt efter SDU’s forenklingsmodels workshopkoncept, men nogle projekter vil også kunne tildeles en anden fremgangsmåde.
-
- Større skriftlige opgaver (BA/KA):
Vi ønsker at styrke strukturen omkring vores studerendes større skriftlige opgaver. Et projekt vil blive iværksat for at udvikle en endnu bedre struktur omkring vores tilbud om vejledning, ressourcer og struktureret feedback til dem, der arbejder på disse opgaver.
Vi vil også se på, hvordan vi bedre kan koordinere og støtte vejledere og bedømmelsesudvalg i processen.
- D-VIP-rekruttering (HCM-implementering): Workshop holdes i foråret 2024
- Den årlige lønforhandling (og lønforhandlingen ved rekruttering): Indgår i puljen til en kommende workshop-prioritering
- Ferie/fravær: Indgår i puljen til en kommende workshop-prioritering
- Fag-administration: koordineres med NYT-SIS-arbejdet. Indgår i puljen til en kommende workshop-prioritering.
- Funding: Indgår i puljen til en kommende workshop-prioritering
- Større skriftlige opgaver (BA/KA):
-
Område
Kontaktpersoner
Forløb
- Indtægtsdækket virksomhed / samarbejdsaftaler med industrien:
For at styrke vores samarbejde med industrien vil vi gennemføre et projekt, der fokuserer på at etablere og forbedre samarbejdsaftaler med relevante virksomheder. Vi vil identificere potentielle partnerskaber, forbedre vores forhandlingsprocesser og styrke de eksisterende samarbejdsrelationer.
Målet er at skabe værdifulde og bæredygtige partnerskaber til gavn for både universitetet og industrien.
Forløb:
- Kick-off 6/3-24
- Workshop (dato)
Kontaktpersoner:
- Kirsten Præstegaard (exc.-sponsor)
- Nicolai Sørensen (sponsor)
- Søren E. Frandsen (sponsor)
- Jørgen Ejler Pedersen (facilitator)
- Rejseafregning:
Har vi en tekst fra styregruppen/sponsor?
Forløb:
- Kick-off (dato)
- Workshop (dato)
Kontaktpersoner:
- Nicolai Sørensen (sponsor)
- Jørgen Ejler Pedersen (facilitator)
- Indtægtsdækket virksomhed / samarbejdsaftaler med industrien:
-
Område
Kontaktpersoner
Outcome
- Assistance ifm. Nyt-SIS, Studie Service:
1-dags workshop marts til maj 2023
Kontaktperson:
Outcome:
- Loven om ansættelsesbeviser, SDU HR:
Vi vil igangsætte et projekt, der fokuserer på at forbedre vores procedurer og processer vedrørende ansættelsesbeviser.
Målet er at sikre, at alle medarbejdere får korrekte og rettidige ansættelsesbeviser i overensstemmelse med lovgivningen. Vi vil gennemgå vores nuværende praksis, identificere eventuelle mangler og implementere forbedringer på tværs af organisationen.
1-dags workshop juni 2023.
Kontaktperson:
Outcome:
- WEB-opdatering Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet:
Formål: Adgangene til sitecore er blevet reduceret. Flere medarbejdere har været vant til selv at opdatere PDF samt informationer på studiernes hjemmesider. Med de nye adgangsforhold samles opgaven nu ved færre. Der skal gives instruks og der opleves ventetid i spidsbelastninger.
1-dags workshop august 2023.
Kontaktpersoner:
- Kirsten Zeuthen (sponsor)
Outcome:
Afdækning af grænseflader. Opdatering bliver på få hænder. Ventetid på opdatering er reduceret ved at øge kapacitet.
- OSCE eksamen på Det Sundhedsvidenskabelige Fakultet:
For at styrke samarbejde og ensarte OSCE-konceptet på SUND ønskes der en gennemgang af processen fra forberedelse til opfølgning efter afvikling.
3-dages workshop september 2023.
Kontaktpersoner:
- Merete Munk (sponsor)
- Kirsten Zeuthen (procesejer)
Outcome:
Indsæt
- Fordelingen af undervisningslokaler, Teknisk Service og Fakulteterne:
Vi har nogle udfordringer med den nuværende fordeling af lokaler i vores organisation. For at forbedre dette vil vi iværksætte et projekt, der analyserer vores behov og arbejder på at optimere fordelingen af lokaler.
Målet er at skabe bedre udnyttelse af eksisterende faciliteter og sikre passende undervisningslokaler for alle fakulteter.
2-dags workshop november 2023.
Kontaktpersoner:
- Henrik Mørkeborg Ravn (Sponsor)
- Claus Holmegaard Bonnesen (procesejer fra TEK)
- Lisbeth Anni Mortensen (”hverdagens specialist” fra NAT)
Outcome:
Indsæt
- Potentiale-workshop ifm. ESDH, SDU Digital:
Indsæt
Kontaktpersoner:
Ourcome:
- Assistance ifm. Nyt-SIS, Studie Service:
-
Igangværende projekter uden central involvering, find inspiration eller din næste sparringspartner som ønsker at udvikle det samme som dig og måske allerede er gået i gang (alle kan byde ind med en kort procesbeskrivelse).
-