Skip to main content
Servicesider

Samfundsøkonomen sætter fokus på uddannelse og studerende

12 interessante artikler fra forskellige perspektiver om universitetsuddannelser.

Udviklingen i universitetssektoren belyses af 12 interessante artikler i seneste nummer af Samfundsøkonomen, og fine perspektiver i forhold til om uddannelserne gode nok, og lærer de studerende noget, de kan anvende efterfølgende?

  • Universitetets udvikling fra elite- til masseinstitution
  • Studerendes psykosociale problemer og afkobling
  • Studying and Working: Your Student Job Affects Your Future Labor Market Outcomes
  • Er smartphones og andre digitale enheder skadelige for studerende indlæring?
  • Fra kaos til læring? I Covid-19’s slipstrøm
  • Social ulighed i adgangen til danske universitetsuddannelser
  • Hvorfor falder studerende fra? En opsummering af EVA’s analyser af frafald på de videregående uddannelser
  • Universitetspædagogikkens udvikling og aktuelle udfordringer
  • Kvalitetssikring af universitetsuddannelserne 1992-2019 – tilgange og perspektiver
  • Vi skal have fordybelsen tilbage
  • Lad universiteterne gøre det, de er bedst til
  • Universitetsuddannelserne er en bragende succes

Læs artiklerne på https://www.djoef-forlag.dk/openaccess/samf/

Om Samfundsøkonomen

Tidsskriftet henvender sig til samfundsvidenskabelige kandidater og studerende samt til andre med interesse for analyse af vigtige samfundsforhold.

Artiklerne har samfundsmæssig relevans og benytter sig af en samfundsvidenskabelig tilgang. Ofte samles artikler om et bestemt emne i særlige temanumre.

Tidsskriftet udkommer 4 gange årligt og udgives af Djøf Forlag i samarbejde med Djøf.

Redaktionen afsluttet: 16.09.2022