Skip to main content
Servicesider

Acadre-sager oprettet i perioden

Acadre-sager oprettet i perioden d. 12. juli - 14. juni

Henover sommeren har SDU desværre oplevet store udfordringer med Acadre – særligt d. 12. juli kl. 08.20 til d. 14. juli kl. 21.14.

Af Thomas Lindemann, , 09-08-2022

Henover sommeren har SDU desværre oplevet store udfordringer med Acadre – særligt d. 12. juli kl. 08.20 til d. 14. juli kl. 21.14.
Nogle sager som er blevet oprettet disse dage, kan ikke genfindes eller er blevet overtaget af en studentersag. Disse sager må desværre anses for at være bortkommet, grundet en teknisk fejl i systemet.Det samme er på beklageligt vis sket for de dokumenter som er journaliseret i dette tidsrum.

SDU oplever for tiden en del periodiske problemer med Acadre, hvilket kræver mange systemgenstarter da systemet ofte går ned. SDU IT er i gang med en undersøgelse af hvilke muligheder der er, for at få en specialist fra Acadres udbyder Formpipe, til at gennemgå SDU’s systemopsætning. Der er ydermere blevet sendt en masse logfiler fra Acadre serverne til Formpipe for at analysere om der kan være noget SDU kan ændre, så det kommer til at køre stabilt.

En af Formpipes teknikere har i weekenden lavet om på et databasetræk, som ellers tog mere end 24 timer at køre igennem til, at det nu tager 24-47 min.
Det er vores forhåbning at dette vil øge stabiliteten af Acadre.

Det er en god ide at tilmelde sig supportsiden SDU IT Driftsstatus, hvor du vil få en meddelse hvis der er udfordringer med et system. Tilmeld dig her: https://driftsstatus.sdu.dk/

Hvis vi fremadrettet oplever situationer, som den vi oplevede d. 12. til 14. juli 2022, vil SDU IT fremover lukke Acadre for brugeradgang, indtil årsagen er fundet.

Redaktionen afsluttet: 09.08.2022